معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری گلستان گفت:سومین جلسه دادگاه‌های علنی بر خط گلستان با موضوع استرداد مال منقول در شعبه شانزدهم دادگاه تجدیدنظر شنبه هفتم بهمن برگزار شد

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ احمدرضا فضیلت شنبه ۷ بهمن در سومین جلسه دادگاه های علنی بر خط گلستان، اظهار کرد: این جلسه با حضور مستشاران دادگاه، طرفین پرونده و وکلایشان برگزار شد و همزمان اساتید و دانشجویان رشته حقوق، کارآموزان قضائی و وکالت و علاقه‌مندان رشته حقوق به صورت برخط در دادگاه حضور داشتند.
معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری گلستان افزود: در این جلسه دادگاه علنی در استان نزدیک به ۲۱۰ نفر از طریق اسکای روم در دادگاه حضور داشتند و در جریان فرآیند رسیدگی قرار گرفتند.
وی گفت: یکشنبه و دوشنبه هم دو دادگاه علنی برگزار می شود و علاقمندان می توانند از طریق فضای اسکای روم در این جلسات شرکت کنند.
وی تصریح کرد: توسعه‌ی شفاف‌سازی در فرآیندهای رسیدگی قضائی و همچنین بهره‌برداری بیشتر و بهتر جامعه دانشگاهی، کارآموزان وکالت و نیز کارآموزان قضائی از محتوای علمی و فنی دادگاه‌ها و فرآیند دادرسی از اهداف برگزاری دادگاه‌های علنی برخط است.
معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری گلستان در پایان گفت: برگزاری دادگاه‌های علنی از موارد مورد اشاره قانون از جمله اصل ۱۶۵ قانون اساسی و ماده ۳۵۲ آئین دادرسی کیفری و همچنین از تأکیدات مسئولان دستگاه قضائی است.

انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا