معاون سازمان بیمه سلامت ایران گفت: ضرورت دارد برای پیرامون خدمات بیماری های خاص و صعب العلاج در سال ۱۴۰۳ مبلغ ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شود.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ دکتر حسین رنجبران  چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد:سازمان بیمه سلامت ۴۵ میلیون نفر بیمه شده دارد، که از این تعداد ۳۹ میلیون نفر خدمات رایگان دریافت می کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران افزود: حدود ۵۰ هزار موسسه طرف قرار داد با بیمه سلامت در سطح کشور هستند، که از بیمارستان ها گرفته تا مطب ها، آزمایشگاه ها، فیزیوتراپی ها و داروخانه ها بطوری که ۱۳ هزار و ۵۰۰ داروخانه را شامل می شود که خدمات ارائه می دهند.

وی گفت: سازمان بیمه سلامت طی سه سال گذشته تلاش کرده تا بصورت منظم پرداختهای موسسات طرف قرارداد خود را انجام دهد.

رنجبران با توجه به زمانبر بودن پذیرش و رسیدگی به اسناد، بیان کرد: از این منظر  پرداخت ها با فاصله دو یا سه ماه صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: برای پزشکانی که در نقاط دور افتاده از روستاها و شهرها، خدماتی در هاله پزشک خانواده و یا نظام ارجاع ارائه می دهند، پرداخت ماهیانه انجام می شود.
وی در ادامه بیان کرد: در سازمان بیمه سلامت به دنبال گسترش ماموریت ها و  نافذ تر کردن آنها هستیم، بطور مثال در بحث ناباروری، در گذشته کل هزینه های IVF و کارهای مشابه این نمونه ها به عنوان زیبایی قلمداد می شد، بطوری که فرد حتی در صورت مراجعه به مراکز دولتی، باید هزینه را بطور ۱۰۰ درصد  پرداخت می‌کرد، اما در حال حاضر  ۹۰ درصد هزینه های ناباروری را بیمه سلامت پرداخت می کند.

رنجبران خاطر نشان کرد: در سال گذشته صندوقی به نام بیماری های خاص و صعب العلاج تشکیل و به تایید هیئت  دولت رسید که سازمان بیمه سلامت به صورت جدی استارت آن را زد.

وی اضافه کرد: در سال گذشته مجلس شورای اسلامی ۵ هزار میلیارد تومان به این صندوق تخصیص داد و برای امسال هم ۷ هزار میلیارد تومان مصوبه‌ بود که تا کنون بالغ بر ۵ هزار میلیارد آن در اختیار سازمان قرار گرفته است و پیشنهاد ما برای پیرامون خدمات این صندوق در سال ۱۴۰۳ مبلغ  ۱۸ هزار میلیارد تومان است، تا افراد نیازمند از خدمات مناسب تری بهره مند شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران در پایان گفت: در حال حاضر صندوق بیمه سلامت به ۱۰۷ بسته خدمتی رسیده، بطوری که در گذشته فقط ۵ بیماری تحت پوشش بوده و این نشان دهنده گستردگی صندوق بیمه سلامت است.

خبرنگار علی اصغر سلیمانی
انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا