استاندار گلستان گفت: با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ هزار میلیارد ریالی در بخش نیروگاه برق علی‌آبادکتول و آغاز عملیات اجرایی این پروژه با حضور رییس جمهور، ۵۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق استان افزوده خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ علی‌محمد زنگانه در آئین متمرکز معرفی پروزه های عمرانی و طرح های اقتصادی هفته دولت گلستان اظهار کرد: برای حل بحران آب آشامیدنی ساکنان این استان در ۲ سال گذشته ۲۰ هزار میلیارد ریال اختصاص یافت.

استاندار گلستان افزود: اعتبارات رفع تنش آبی گرگان در دولت سیزدهم ۳۷ برابر شده و در شهرهای مرزی گلستان رشد این بخش از اعتبارات بین ۱۱ تا ۱۴ درصد بود.

وی گفت: دولت برای سدنرماب ۱۰ هزار میلیارد ریال با تخصیص تا پایان سال ۱۴۰۴ مصوب کرده که تاکنون ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده که معادل ۹۷ درصد اعتبارات وعده داده شده است.

وی بیان کرد: در سال گذشته شاخص‌های رشد اقتصادی منتشر و گلستان‌ در شاخص‌های معدن، صنعت، خدمات و کشاورزی با رشد مثبت بعد از قم و سمنان رده سوم است.

زنگانه گفت: رشد صنعتی گلستان در دولت سیزدهم ۷.۹ درصد بوده و در نرخ بهره‌وری نیروی کار استان رتبه اول کشور را دارد و نرخ بیکاری استان نسبت به میانگین کشوری کمتر است.

استاندار گلستان تصریح کرد: در بخش پتروشیمی با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ هزار ریالی، ۴۰۰ هزار میلیارد ریال به درآمد استان افزوده خواهد شد.

وی بیان کرد: با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ هزار میلیارد ریالی در بخش نیروگاه برق علی‌آبادکتول و آغاز عملیات اجرایی این پروژه با حضور رییس جمهور، ۵۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق استان افزوده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با دستور رییس جمهور تاکنون ۹۲ درصد خلیج در بالادست با طول ۴۵۰ متر و در ساحل به طول ۴۵ متر و عمق ۱۷۰ سانتیمتر لایروبی شد.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا