عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: علی رغم اینکه استان های شمالی بر اساس قانون اجازه توسعه افقی ندارند و باید این توسعه در ارتفاع رقم بخورد اما متاسفانه اجازه صدور پروانه بلند مرتبه سازی به شهرداری گرگان داده نمی شود.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ ابوالفضل تجری شامگاه شنبه در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی شورای اسلامی شهر گرگان اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ مصوبه ای در استانداری گذرانده شد مبنی بر اینکه شهرداری می تواند به صورت توافقی با شهروندان اقداماتی را در حوزه فضای سبز در املاک ستاره داری که در شهر گرگان وجود دارد، انجام دهد اما اکنون شاهد لغو این قانون هستیم.
عضو شورای شهر گرگان افزود: اگر این موضوع خلاف بود چرا مصوب شد و اگر قانونی بود چرا لغو شد؟
تجری گفت: ۸۰ درصد درآمد های شهرداری از موضوعات ساخت و ساز و بخشی از آن هم از طریق سرمایه گذاری حاصل می شود.
وی گفت: شهرداری گرگان تنها ۳۰ میلیارد تومان بودجه دولتی دریافت می کند که با توجه به فعالیت هایی که انجام می دهد این مبلغ بسیار ناچیز است.
وی از استاندار گلستان خواست ‌به برخی پروژه های شهرداری که به محل اختلاف با دستگاه های اجرایی تبدیل شده ورود کند.
تجری گفت: پروژه بازار موزه هفت شهر با اوقاف دچار مشکل شده، همچنین یک پروژه سرمایه گذاری در روستای گلند تاریکی با آب منطقه ای دچار اختلاف شد.
وی ادامه داد: پروژه شهربازی مدرن گرگان ۵ هزار میلیارد سرمایه گذاری نیاز دارد اما همه مدیران صرفا به بازدید از این پروژه و عکس و فیلم گرفتن با آن بسنده می کنند.
تجری خاطرنشان کرد: گرگان جزو گران ترین شهرها در حوزه مسکن بوده و آپارتمان هایی در آن وجود دارد که قیمت آنها با کلان شهرها برابری می کند.
وی اضافه کرد: استان های شمالی بر اساس قانون اجازه توسعه افقی ندارند و باید این توسعه در ارتفاع رقم بخورد اما متاسفانه اجازه صدور پروانه بلند مرتبه سازی به شهرداری گرگان داده نمی شود که این موضوع منجر به فرار سرمایه گذار هم شده است.
وی معتقد است سیاست کلی کشور به سمت و سوی بلند مرتبه سازی رفته است و استان های همجوار هم طبق این سیاست پیش می روند اما چرا به گلستان و به خصوص مرکز استان اجازه ساخت ساختمان های بلند مرتبه داده نمی شود؟
عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: بدهی دستگاه های اجرایی به شهرداری مبلغی بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان است که از استاندار گلستان می خواهیم دستور دهد دستگاه ها این مبلغ را با صندوق شهرداری تسویه کنند.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا