استاندار گلستان گفت: جهاد کشاورزی برای اجرای طرح نکاشت در استان بسته‌های تشویقی در نظر بگیرد و کشت جایگزین را به کشاورزان راهنمایی کرده و دستورالعمل اجرایی را برای کشاورزان تبیین کنند.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ علی‌محمد زنگانه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب و سازگاری با کم آبی استان اظهار کرد: اطلاع‌رسانی برای تغییر الگوی مصرف در صدر اقدامات باشد.

وی ادامه داد: کمپین‌ها و پویش‌های اطلاع‌رسانی برای فرهنگ‌سازی تغییر الگوی مصرف و مصرف بهینه با جدیت تشکیل شود و در فضای رسانه‌ای، فضای مجازی، فضای واقعی و فضاسازی شهری حضور فعال‌تر و پررنگ‌تر باشد.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد مصرف منابع آب در استان مربوط به بخش کشاورزی است و اگر می‌خواهیم در حوزه آب به سطح مناسبی از مصرف برسیم، تغییر الگوی کشت و معرفی کشت جایگزین به کشاورزان یکی از مهمترین روش‌های تغییر شرایط موجود است.

زنگانه بیان کرد: روند انسداد چاه‌های غیرمجاز در استان سرعت یابد و در این مسیر اقدام قرارگاهی نیاز است و همه دست به دست هم دهیم تا اقدامات اثربخش باشد.

وی با تاکید بر اینکه برنامه و چشم‌انداز بر این است کاهش کشت شالی در استان به حد اراضی نسق برسد، خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی برای اجرای طرح نکاشت در استان بسته‌های تشویقی در نظر بگیرد و کشت جایگزین را به کشاورزان راهنمایی کرده و دستورالعمل اجرایی را برای کشاورزان تبیین کنند.

استاندار گلستان تصریح کرد: در تخصیص‌های سال ۱۴۰۲ سدنرماب در اولویت جدی قرار گیرد، این پروژه یکی از پروژه‌های بسیار مهم در موضوع تامین آب مورد نیاز استان است و باید مشکلات آن توسط دستگاه های ذیمدخل مرتفع شود.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا