مدیرکل میراث‌فرهنگی گلستان از احیا و مرمت خانه اوَرسَجی در شهر تاریخی استرآباد (گرگان) در حوزه خدمات گردشگری با کاربری پذیرایی خبر داد.

به‌گزارش گلستان رسا از گرگان؛ محمدجواد ساوری امروز شنبه ۱۶ دی‌ ماه ۱۴۰۲ اظهار کرد: بنای تاریخی اوَرسَجی در محله باغ‌ شاه و ما بین پارک شهر و باغ سپه‌سالار اعظم (کنسولگری اسبق روس) قرار دارد که با الگوی معماری پهلوی در یک طبقه و با حجم سرمایه‌گذاری ۵۷ میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی در حال احیا و مرمت است.

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان افزود: از این حجم سرمایه‌گذاری مبلغ ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداختی به سرمایه‌گذار و ۴۷ میلیارد ریال آورده متقاضی در خرید ملک و مرمت بنا است.

وی گفت: این بنا پس از اجرا و بهره‌ برداری به‌ عنوان واحد پذیرایی با ایجاد اشتغال برای بیش از سه نفر به‌ صورت مستقیم به مسافران وگردشگران ارائه خدمات می‌کند.

ساوری بیان کرد: در سال‌های اخیر بناهای بسیاری در محدوده شهر تاریخی استرآباد در حوزه خدمات گردشگری با کاربری‌ های اقامتی، پذیرایی، فرهنگی، صنایع‌دستی و تفریحی به بهره‌برداری رسید که می‌تواند علاوه بر احیای شهر تاریخی استرآباد به‌ عنوان هویت شهر گرگان زمینه توسعه گردشگری را در مرکز استان فراهم کند.
انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا