رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان گرگان گفت : با آغاز طرح ویژه نهضت ملی تا سال ۱۴۱۰ تمام واحدهای غیرمقاوم، نوسازی خواهند شد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان رسا؛  ولی الله رضایی در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: ۳۲ هزار واحد مسکونی در کل روستاهای گرگان وجود داشته که با آغاز طرح ویژه تا سال ۱۴۱۰ تمام واحدهای غیرمقاوم، نوسازی خواهند شد .

وی افزود: سقف تسهیلات در مرکز استان   ۳۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان گرگان در خصوص مسکن شهری در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت بیان کرد: در شهر سرخنکلاته سه هزار متر زمین تأمین شده و ۱۴۹ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۲۹ نفر تأیید شده اند.

رضایی همچنین گفت : در شهر جلین ۱۴ هزار مترمربع زمین تأمین شده و در این شهر هم ۳۹۱ نفر ثبت‌نام کرده و ۵۳ نفر تأیید شده اندو پروژه در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: در شهر قرق هفت هکتار زمین تأمین شده که  ۱۵۴ نفر ثبت نام کرده که از این تعداد ۳۱ نفر تأیید شده اند.

رضایی در خصوص طرح ملی مسکن در شهر گرگان گفت: پروژه زیتون با ۱۸۰ واحد ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با پنج بلوک ۳۶ واحدی در حال اجرا  است و سایت آرامش هم با  ۴۸۸  واحد در حال ساخت بوده و اسکلت آن ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان گرگان گفت :مبلغ اولیه ساخت مسکن ۴۰میلیون تومان است وسقف تسهیلات در روستاها  ۲۰۰ میلیون تومان با سود پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ سال است.

وی  همچنین اضافه کرد: از دیگر کمک های دولت برای ساخت مسکن برای افراد عادی  و کم درآمد  تسهیلات  بلاعوض و وام تکمیلی مازاد است.

رضایی در پایان گفت: متولی  اصلی پروژه های نهضت ملی راه و شهرسازی می‌باشد که بنیاد مسکن در این پروژه ها  این ارگان را یاری میرساند.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا