رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: در سفر دوم رییس جمهور به گلستان ۹۴۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که بیش از ۸۰ درصد این اعتبار، مربوط به پروژه بیمارستان کودکان جایگزین بیمارستان آیت الله طالقانی گرگان است.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛سعید گلفیروزی در گروه خبری فجر گلستان اظهار کرد: با اعتبارات در نظر گرفته شده برای پروژه در حال ساخت بیمارستان اطفال گرگان، پیش بینی میشود تا پایان دولت سیزدهم این بیمارستان مورد بهره برداری قرار گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان افزود: بعد از گذشت دو سال از کلنگ زنی این بیمارستان،متاسفانه مکان احداث بیمارستان جدید کودکان گرگان مناسب نیست و ما درصدد بودیم بیمارستان اطفال را در مکان مناسب تری راهاندازی کنیم، مکانی در مجاورت بیمارستان ششصد تختخوابی گرگان که در آرامش است نه مکان فعلی که در مجاورت کمربندی است اما متاسفانه بدلیل نبود زمین به ناچار، عملیات اجرایی بیمارستان اطفال گرگان در مکان فعلی ( ابتدای روستای زنگیان) آغاز شد.
وی گفت:در مجموع پروژههای افتتاحی و آغاز عملیات اجرایی استان در دهه فجر امسال بیش از ۲۸۰ میلیارد تومان است.

رئیس دانشگاه علومپزشکی گلستان تصریح کرد: اورژانس بیمارستان آزادشهر، سی تی اسکن بیمارستان بندرگز، رادیولوژی بیمارستان مینودشت، فاز یک مرکز خدمات جامع سلامت شهر گلیداغ، مرکز خدمات جامع سلامت روستای محمدآباد گرگان از جمله پروژههایی است که در ایام دهه فجر امسال افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز میشود.

سعید گلفیروزی در ادامه بیان کرد: در دهه فجر امسال نیز عملیات اجرایی خوابگاه دانشجویی با ظرفیت ۵۰۰ نفر در مجموعه فلسفی آغاز میشود.

وی از راه اندازی دانشکده پرستاری و مامایی در گنبد کاووس خبر داد و افزود: تلاش داریم در آینده به سمت ایجاد دانشگاه علوم پزشکی در این شهر حرکت کنیم.

به گفته وی؛ طی دوسال اخیر جراحی قلب در گرگان و گنبدکاووس را شروع کردیم این درحالیست که پیش از این، مرکز جراحی قلب فقط در کردکوی داشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان یادآور شد:مرکز نازایی سطح ۲ در گنبدکاووس نیز در سفر ریاست جمهور به گلستان راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفت .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در پایان گفت: در حال حاضر دستگاه توموتراپی نصب شده است ودر مرحله اخذ مجوز انرژی اتمی و انعقاد قرارداد با بخش خصوصی هستیم که پیش بینی می شود تا پایان سالجاری این دستگاه مورد بهره برداری قرار گیرد.
انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا