معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان از برداشتن گام های اساسی برای رفع مشکلات روستای گردشگری زیارت خبر داد.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ جلسه بررسی آخرین وضعیت طرح جامع گردشگری روستای زیارت در راستای پیگیری مصوبات پنجمین جلسه کارگروه فرا قوه‌ای مبارزه با زمین‌خواری مبنی بر تهیه و تصویب طرح جامع گردشگری منطقه زیارت به منظور بررسی‌های تکمیلی در خصوص آخرین وضعیت اقدامات انجام شده در ارتباط با ساخت و سازهای غیر مجاز در این منطقه و برخی دیگر از نقاط استان در محل سالن جلسات معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان برگزار شد.

سید مهدی مهیایی در این جلسه اظهار کرد: بخشی از این ظرفیت‌ها تاکنون مورد استفاده قرار نگرفته و ظرفیت گردشگری زیارت نیز به علت گسترش ساخت و سازها، کمرنگ شده است‌.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان افزود: صنعت بوم‌گردی، کشت گیاهان دارویی به ویژه زعفران، وجود آبشار، چشمه آب گرم، امامزاده و بافت تاریخی روستا، آب و هوای مناسب و غیره ظرفیت‌های خوبی برای توسعه گردشگری در این روستا به وجود آورده که کمتر به آن توجه شده است.

وی گفت: همزمان با جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در زیارت گرگان، برای کمک به اشتغال و معیشت جامعه محلی این منطقه، کارگروهی با حضور دستگاه‌های متولی ازجمله اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تشکیل‌شده که روی رفع موانع توسعه گردشگری این منطقه متمرکز شده است.

رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه تاکید کرد: از هر راهی که می‌توانیم به مردم این روستا برای رفع موانع و مشکلات کمک شود و دستگاه‌های اجرایی نیز باید اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند و موانع قانونی را رفع کنند.

انتهای پیام

  • منبع خبر : گلستان رسا