مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان گفت: با دستور صریح استاندار گلستان و بمنظور وحدت رویه دستگاههای اجرایی ناظر ، نظارت بر نانوایی های استان گلستان با محوریت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان انجام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ درویش علی حسن زاده اظهار کرد: با توجه به این که نان قوت غالب مردم بوده و کیفیت و کمیت آن بر سلامت مردم تاثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه نظارت بر عملکرد خبازان از اهمیت بسیار ویژه ای برای دولت برخوردار است، گفت: با توجه به تجربیات اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان در نظارت بر عملکرد خبازی های استان، با دستور صریح استاندار گلستان و بمنظور وحدت رویه دستگاههای اجرایی ناظر، نظارت بر نانوایی های استان گلستان با محوریت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان انجام خواهد شد.
حسن زاده افزود: با توجه به گندم و آرد باکیفیتی که در استان تولید می شود، از خبازی های استان توقع داریم که نان باکیفیت تحویل مردم استان دهند.

به گفته وی، متاسفانه در حال حاضر عملکرد خبازی های استان چندان مطلوب نیست و علاوه بر این که نان با کیفیت تحویل مردم استان نمی شود، صف های نانوایی ها هم شلوغ است.

حسن زاده اضافه کرد: با تمهیداتی که اندیشیده شده و تشکیل دبیرخانه هماهنگی نظارت بر خبازی های استان و با همکاری بازرسین اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، اداره کل تعزیرات حکومتی گلستان، سازمان جهاد کشاورزی استان ، بازرسی اصناف استان ، مرکز بهداشت استان و اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان و طی گشت های مشترک، نظارت بر خبازی های شهرستانهای استان تشدید خواهد شد و با نانوایانی که عملکرد مطلوبی نداشته باشند برخورد می شود.

وی افزود: برای جلوگیری از صف های طولانی خرید نان هم، حتما برنامه مدونی اجرا خواهد شد.

گفتنی است طی یک هفته گذشته بیش از ۶۷۰ مورد بازرسی از خبازی ها در سطح استان انجام شده که منجر به تشکیل ۹۲ فقره پرونده برای خبازی های متخلف شد که برای صدور رای به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

شهروندان می توانند هرگونه تخلف واحدهای صنفی استان بویژه خبازی ها را از طریق سامانه پاسخگویی ۱۲۴ اعلام کنند.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا