مدیر کل استاندارد استان گلستان از اجباری شدن پاسخگویی خدمات پس از فروش از آبان ماه امسال و ورود استاندارد به حوزه خدمات و انرژی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ سید مهدی حسینی در پنجمین روز از قرارگاه خبری شهید همدانی که به مناسبت هفته دولت در استانداری گلستان تشکیل شده است، اظهار کرد: طی دو سال اخیر ۲۷ پروانه حلال صادر شده و از آنجایی که قبل از دولت سیزدهم چهار پروانه حلال در استان صادر شده بود، در این بخش رشد قابل توجهی را شاهد بودیم.

وی توضیح داد: برای صادرات برخی از محصولات به بسیاری از کشور ها درج لوگو حلال از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی بیان کرد: برای نخستین بار در دولت، سازمان ملی استاندارد به کمیت محصولات واحد های تولیدی ورود کرده و مورد پایش قرار می دهد.

حسینی اضافه کرد: در همین راستا ۵۱ هزار کالا از ۴۷۳ برند مورد ارزیابی قرار گرفته که از این تعداد ۳۷۰ برند مربوط به واحد های تولیدی استان و مابقی تولیدات سایر استان ها که در بازار استان عرصه می شوند، است.

به گفته وی، در صورتیکه واحد تولیدی کم فروشی داشته باشد به مراجع قضایی معرفی خواهد شد که تا کنون ۱۵ پرونده در این خصوص به دستگاه قضا معرفی شده اند.

وی از ورود استاندارد به حوزه خدمات و انرژی هم خبر داد و گفت: طی دو سال اخیر ۳۴۵ بازرسی در حوزه خدمات و ۹۶ مورد بازرسی در حوزه انرژی انجام شده است.

حسینی توضیح داد: در صورت عدم همکاری واحد های تولیدی در رابطه به مصرف انرژی، این واحد ها به وزارت نیرو معرفی شده و در صورت عدم انطباق انرژی تنبیهات لازم در نظر گرفته می شود.

وی از اجباری شدن پاسخگویی خدمات پس از فروش از آبان ماه امسال خبر داد.
حسینی به نظارت بر کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی اشاره کرد و ادامه داد: کلیه کالاهایی که مشمول استاندارد اجباری هستند آزمون می شوند که تا کنون یکهزار و ۳۷۴ مجوز صادراتی و وارداتی صادر شده است.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار در استان نظارت بر شهر بازی ها انجام شد، گفت: اجازه فعالیت به هیچ کدام از تجهیزات بدون استاندارد شهر بازی ها در استان داده نخواهد شد.

به گفته وی، ۹۰ درصد زمین های بازی در استان غیر استاندارد هستند که از شهرداران خواسته شد این مسئله را پیگیری و برطرف کنند.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا