معاون بیمه سلامت گلستان گفت: بیمه سلامت 90 درصد هزینه خدمات ناباروی در مراکز دولتی دانشگاهی را پرداخت می کند.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ علیرضا صحرایی در نشست خبری با رسانه ها اظهار کرد: اگر با همین شرایط پیش برویم طی ۲۰ تا ۳۰ سال آینده بیشترین آمار کهنسالی را در کشور شاهد خواهیم بود.

معاون بیمه سلامت گلستان افزود: جوانی جمعیت تاثیر زیادی در توسعه بخش های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و غیره دارد.

وی گفت: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت یک سری تکالیف عمومی و تکالیف اختصاصی را به همه دستگاه ها ابلاغ کرد که در نهایت سبب رشد جمعیت در کشور شود.

صحرایی ادامه داد: در ماده ۴۳، ۴۴ و ۴۵ این قانون تکالیف بیمه سلامت مشخص شده است.

معاون بیمه سلامت گلستان با بیان اینکه با توجه به افزایش سن ازدواج، ناباروری در کشور ما رشد بسیار زیادی داشته است،گفت: خدمات ناباروری در گذشته در تعهد بیمه های پایه نبود و زوج های نابارور هزینه های زیادی را برای درمان متقبل می شدند. به عنوان مثال؛ سال گذشته بهای این خدمات معمولا از بالای صد میلیون تومان آغاز میشد.

وی تصریح کرد: اکنون بیمه های پایه مکلف شده اند تمام خدمات سطح یک و دو اعم از غربالگری، شناسایی و درمان را در خدمات ناباروری متقبل شوند.
وی افزود: بیمه سلامت هزینه این خدمات را در قالب دو تعرفه بخش دولتی و بخش غیر دولتی پرداخت می کند.

صحرایی بیان کرد: مرکز ناباروری نهال تنها مرکز دولتی دانشگاهی گلستان است که در موضوع خدمات تخصصی و فوق تخصصی خدمات ناباروری فعالیت می کند.
وی توضیح داد: طبق قرارداد بیمه سلامت با این مرکز، ۹۰ درصد هزینه خدمات توسط بیمه و ۱۰ درصد توسط بیمار پرداخت می شود، ضمن اینکه اگر زوج نابارور به دیگر مراکز دولتی دانشگاهی هم مراجعه کند مشمول خدمات بیمه ای خواهد شد.

معاون بیمه سلامت گلستان ادامه داد: اگر فرد به مراکز خصوصی مراجعه کند، در صورت ارائه هزینه ها در قالب اسناد بیمارستانی، هزینه خدمات ناباروری با تعرفه غیر دولتی به وی پرداخت می شود.

وی یادآور شد: بیمه های تکمیلی هم خدمات ناباروری را در تعهد خود گنجانده اند و مابه التفاوت را پرداخت می کنند.

مادران باردار و فرزندان آنها تا ۵ سالگی تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.

وی بیان کرد: در ماده ۴۴ این قانون هم تکلیف شده است؛ مادران بارداری که فاقد هر نوع پوشش بیمه ای هستند از زمان زایمان تا زمان شیر دهی و فرزندان آنها تا سن ۵ سالگی از طریق آزمون وسع تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.

صحرایی با اشاره به دهک بندی متقاضیان بیمه سلامت گفت: دهک های یک، دو و سه به صورت رایگان بیمه شده و از دهک چهار تا ۱۰ درصد های مختلفی از تعرفه بیمه را پرداخت و تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.

وی یادآور شد: افراد در حین بستری هم می توانند تحت پوشش سازمان بیمه سلامت قرار بگیرند.

در ماده ۴۵ قانون جوانی جمعیت تکلیف شده است که خدمات مامایی هم تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرد.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا