استاندار گلستان گفت: پروژه های دهه فجر این استان با بیش از ۱۶۶ هزار میلیارد تومان اعتبار اجرایی می شوند.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ علی‌محمد زنگانه سه‌شنبه ۱۷ بهمن ماه در نشست خبری و آیین تجلیل از اصحاب رسانه در دومین دور سفر رییس جمهور به گلستان اظهار کرد: به مناسبت ایام دهه مبارک فجر بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی هزار و ۸۸۴ پروژه عمرانی با اعتبار ۱۳ هزار و ۳۶۴ میلیارد تومان در حال انجام است.

استاندار گلستان افزود: براساس آمار موجود در چند شاخص گلستان، از منفی ۵ به مثبت ۳ رسیده است که ارتقا بیش از ۸ درصد رشد اقتصادی استان را نشان می دهد.

وی با اشاره به رشد متوازن در همه بخش ها بیان کرد: گلستان در چهار بخش مهم صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات جزء سه استان در کنار سمنان و قم قرار دارد، که رشد مستمر داشته اند.

زنگانه تاکید کرد: نرخ مشارکت اقتصادی در گلستان طی دو سال قبل از ۳۷ به بالای ۴۰ یعنی به میانگین کشوری رسیده است که به عنوان مهم ترین شاخص در حوزه سرمایه‌گذاری و اقتصادی محسوب می شود.

وی گفت: گلستان از نظر شاخص ملی امنیت سرمایه گذاری به نسبت قبل از دولت سیزدهم به عنوان امن ترین استان شناخته شده و در جایگاه دوم کشوری قرار دارد.

استاندار گلستان در رابطه با بهبود نرخ بیکاری عنوان کرد: این استان در اشتغال بانوان و جوانان  شرایط مطلوبی را محیا کرده، بطوری که در انتهای سال ۱۴۰۱ و سال جاری براساس عدد کمی بیش از ۱۲۰ درصد تعهد اشتغال استان محقق شده است.

وی تصریح کرد: تا قبل از دهه فجر در دولت سیزدهم،  مجموع پروژه های افتتاحی، طرح های اقتصادی،عمرانی و به بهره برداری رسیده، از ۱۵۳ هزار میلیارد تومان گذشته و پروژه های دهه فجر اعم از اقتصادی، آغاز عملیات اجرایی بدون تکرار بیش از  ۱۶۶ هزار میلیارد تومان شده است.

استاندار گلستان بیان کرد: طبق برنامه های تدوین شده تا افق ۱۴۰۴ به ۲۴۴ همت سرمایه گذاری در استان خواهیم رسید، که درآمد ناخالص استان هم افزایش پیدا می‌کند.
زنگانه گفت: گلستان از نظر سرآنه درآمدی از  ۴۷ درصد به ۵۲ درصد در کشور رسیده است
وی تصریح کرد: منابع موجود در گلستان بطور عادلانه توزیع شده است، بطوری که شاهد کاهش ضریب جیمی جمعیت روستایی  از ۰/۳۶ به ۰/۳۴ هستیم.

استاندار گلستان در پایان گفت: یک هزار و ۲۰۰ پروره نیمه تمام در استان به کمتر از ۸۰۰ مورد رسیده است و به دلیل توجه ویژه دولت به این استان از ۱۱۰ پروژه ورزشی حدود ۴۰ پروژه تعیین تکلیف شد.
انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا