رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گلستان گفت: در سال جاری یک میلیون و ۵۰۰ هزار عدد قرص اعتیاد آور و روان گردان از سطح مغازه های مختلف در سراسر استان جمع آوری و ۶۲ مغازه در این رابطه پلمپ شدند.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ سرهنگ مجید زائری در گفتگویی اظهار کرد: در سال جاری یک میلیون و ۵۰۰ هزار عدد قرص اعتیاد آور و روان گردان از سطح مغازه های مختلف در سراسر استان جمع آوری و ۶۲ مغازه در این رابطه پلمپ شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گلستان، میزان کشفیات در این بخش را هزار درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته عنوان کرد.

وی با اشاره به عدم بازدارندگی کافی قوانین در حوزه توزیع کنندگان مواد مخدر، افزود: به عنوان مثال؛ یک سوپر مارکت  در شهر گرگان چهار بار پلمپ شده و دوباره تخلف را تکرار کرده است.

 سرهنگ زائری اضافه کرد: در برخی موارد افراد و فروشندگان مواد مخدر که در سوپر مارکت ها مشغول انجام این فعل خلاف هستند با ترفند های مختلف قانون را دور می زنند.

وی گفت: طی آسیب شناسی که صورت گرفت، خرده فروش ها و یا سوپر مارکت های فروشنده مواد مخدر و قرص های اعتیاد آور در شعاع ۵۰۰ متری ۱۴۰ مدرسه در سطح استان مستقر هستند.

وی اضافه کرد: در جریان طرح «آرامش در شهر» که مهر ماه در سطح استان برگزار شد، ۲۷۲ خرده فروش دستگیر و ۳۴۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر و ۱۰ هزار عدد قرص و شربت کشف و جمع آوری شد.

وی افزود: همچنین در طرحی که آبان ماه اجرا شد، ۹۵ خرده فروش دستگیر و ۱۳۹ کیلوگرم مواد مخدر کشف شد.

سرهنگ زائری گفت: در سالجاری ۴۳۸ کیلو گرم شیشه، سه تن و ۳۵۴ کیلوگرم حشیش، یک میلیون و ۲۷۲ کیلوگرم ماری جوانا، گراس و ماده مخدر گل در سطح استان کشف شده است.

وی در خاتمه تصریح کرد: تغییر در سبک زندگی و کاهش نظارت خانواده بر جوانان و نوجوانان باعث آسیب پذیر شدن آنان شده است.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا