معاون بیمه سلامت گلستان گفت: در ابتدای سال، بیمه دهک‌های یک، دو و سه رایگان بود که با اجرای آئین نامه بند الف ماده ۷۰ دهک‌های چهارم و پنجم به بیمه شوندگان رایگان اضافه شدند.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ علیرضا صحرایی یکشنبه (۱۸ تیر ماه) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از گلستانی ها تحت پوشش بیمه سلامت هستند که بالغ بر یک میلیون نفر از این جامعه به صورت رایگان در صندوق بیمه روستاییان و صندوق ایرانیان (صندوق بیمه سلامت همگانی) عضو بوده و خدمات بیمه ای دریافت می کنند.

معاون بیمه سلامت گلستان با اشاره به صندوق بیماران خاص و صعب العلاج تصریح کرد: سازمان بیمه سلامت در گذشته به پنج بیماری شامل ام اس، تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی و پیوند کلیه خدمات ویژه تر ارائه میداد که اکنون تعداد بیماری های تحت پوشش به ۱۰۷ نوع بیماری افزایش یافته است.

وی گفت: برخی از این خدمات به صورت خارج از ضابطه به عنوان کمک هزینه تا سقف ۵۰ میلیون تومان در طول سال به بیماران پرداخت می شود.

وی گفت: همچنین بیماران برای دریافت تسهیلات تا سقف ۵۰ میلیون تومان به برخی بانک ها معرفی می شوند.

معاون بیمه سلامت گلستان اضافه کرد:بانک ملت و قرض الحسنه مهر متولی پرداخت تسهیلات ۵۰ میلیونی به بیماران خاص و صعب العلاج هستند.

وی افزود: متاسفانه انتظاراتی که از بانک عامل مهر داشتیم برآورده نشد و عملا دیگر دانشگاه علوم پزشکی گلستان هیچ بیماری را برای دریافت تسهیلات به بانک مهر معرفی نمی کند.

صحرایی بیان کرد: در ابتدای سال، بیمه دهک‌های یک، دو و سه رایگان بود که با اجرای آئین نامه بند الف ماده ۷۰ دهک‌های چهارم و پنجم به بیمه شوندگان رایگان اضافه شدند.

وی افزود: دهک ششم به بعد ۲۰ درصد حق بیمه، دهک هفتم ۳۰ درصد، دهک هشتم، ۴۰ درصد و دهک نهم، ۵۰ درصد حق بیمه را پرداخت می کنند.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا