مدیرکل بیمه سلامت گلستان گفت :در هشت ماه اخیر ۱۷۰ هزار نفر با اجرای طرح‌های مختلف و با همکاری دستگاه‌های مرتبط تحت پوشش بیمه رایگان سلامت قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان رسا؛ سیدمحمد حسینی چهارشنبه ۴آبان در همایش هفته بیمه سلامت استان با حضور مسوولان و کارشناسان دستگاه‌های حوزه بیمه و درمان، اظهار کرد: در هشت ماه اخیر ۱۷۰ هزار نفر با اجرای طرح‌های مختلف و با همکاری دستگاه‌های مرتبط از جمله استانداری، بهزیستی و کمیته امداد و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، زیر پوشش بیمه رایگان سلامت قرار گرفته‌اند.

وی افزود:در حال حاضر یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر تحت پوشش خدمات درمانی بیمه سلامت استان در قالب پنج صندوق از جمله بیمه سلامت روستائیان قرار دارند.

وی با اشاره به کمبود تخت دیالیز برای ارائه خدمات درمانی به این قشر در استان بیان کرد: اکنون مجوز راه‌اندازی ۱۰۰ تخت دیالیز در استان از سطح ملی دریافت شده که طی روزهای آینده ۵۰ تخت آن راه‌اندازی می‌شود

این آمار بیمه شده رایگان توسط  اداره کل نشانه خوب نیست چراکه این جمعیت در پرداخت حق بیمه خودشان مشکل داشته و پایین بودن توانمندی‌ اقتصادی گلستان را نشان می‌دهد.

وی در رابطه با آمار بیمه شده رایگان بیمه سلامت گفت: این جمعیت در سطح پایین درآمد و توانمندی اقتصادی هستند و نشانه خوبی نیست.

حسینی با اشاره به تاکید استاندار گلستان مبنی بر پایین بودن سرانه درآمد خانوارهای استان از میانگین کشوری، گفت: این اداره کل تلاش دارد تا با ارائه خدمات هرچه بهتر به جامعه زیر پوشش تا دغدغه درمان آن‌ها را حل کند و اجرای این طرح تا پوشش کامل افراد باقی مانده و واجد شرایط در استان ادامه خواهد یافت.

حسینی مدیر کل بیمه سلامت گفت :در گلستان علاوه بر یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت، ۸۲۷  هزار نفر زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا