مدیر کل ثبت احوال گلستان گفت: در هشت ماهه ابتدای سال جاری ۱۹ هزار ۴۵۲ واقعه ولادت در استان گلستان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶/۸ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ حمید رضا مطیع چهارشنبه(۳۰ آذر) درنشست خبری با رسانه ها اظهار کرد: در هشت ماهه ابتدای سال جاری ۱۹ هزار ۴۵۲ واقعه ولادت در استان گلستان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶/۸ درصد کاهش پیدا کرده است.
به گفته وی، آمار ولادت در سطح کشور طی همین بازه زمانی با کاهش۴/۱ درصدی مواجه بوده است.

وی افزود: واقعه ولادت در همه شهرستان های استان به غیر از بندرگز و مینودشت روند کاهشی داشته و گنبد کاووس با چهارهزار و ۵۷ واقعه ولادت بیشترین آمار را از نظر تعداد به خود اختصاص داده است و بعد از آن شهرستان گرگان با سه هزار و ۵۱۳ واقعه ولادت در جایگاه دوم قرار دارد.

مطیع گفت: شهرستان بندرگز با ۲۷۹ ولادت طی ۸ ماه ابتدای سال جاری، کمترین آمار استان را به خود اختصاص داده است اما این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲۶۱ مورد بوده است روند افزایشی را طی کرده است.

مدیر کل ثبت احوال گلستان خاطر نشان کرد: بیشترین روند کاهشی واقعه تولد هم متعلق به شهرستان مراوه تپه با ۱۲/۱ درصد است.

به گفته وی، نسبت جنسی ولادت درسطح کشور در مقابل هر ۱۰۰ زن ۱۰۷ مرد است و این نسبت در استان گلستان ۱۰۰ در مقابل ۱۰۵ است.

وی تصریح کرد: گلستان در رتبه پنجم کشور در میزان عمومی ولادت و رشد طبیعی جمعیت قرار دارد.

وی توضیح داد: در هشت ماهه ابتدای سال ۱۳۹۲، ۲۶ هزار و ۹۵۷ واقعه ولادت در استان گلستان ثبت شد و تا سال ۹۴ شاهد روند افزایشی این آمار بودیم و در همان سال ۹۴،  ۲۸ هزار و ۶۱۹ واقعه تولد در هشت ماه نخست سال به ثبت رسید و بعد از آن به تدریج شاهد کاهش آمار ولادت در استان بودیم.

مطیع افزود: میزان وفات در گلستان در هشت ماهه نخست امسال ۶ هزار و ۴۵۰ مورد بود که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش داشته است و متوسط عمر گلستانی‌ها ۶۲ سال است.

وی افزود: نسبت جنسی افراد فوت شده در کشور به ازای هر ۱۰۰ زن ۱۳۷ مرد بوده که این نسبت در استان به ازای هر ۱۰۰ زن ۱۲۵ مرد است.

مدیرکل ثبت و احوال گلستان در خصوص میزان واقعه ازدواج در هشت ماه نخست امسال، گفت: ۱۰ هزار و ۵۴۶ واقعه ازدواج ثبت شده که نسبت به سال گذشته ۶/۱ درصد کمتر شده است و این عدد همتراز به متوسط کشور است.

وی بیان کرد: تمام شهرستان های استان به غیر از علی آباد کتول و گنبد کاووس در روند وقوع ازدواج با کاهش مواجه بوده اند.
وی با اشاره به آمار طلاق در استان اظهار کرد: در هشت ماهه ابتدای سال جاری دو هزار و ۹۷۳ واقعه طلاق به ثبت رسید و در این مورد هیچ تغییری را نسبت به سال گذشته در استان شاهد نبوده ایم، در حالی است که آمار کشوری افزایش ۸/۷ درصدی طلاق را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا