رییس پلیس امنیت اقتصادی گلستان از کشف دو هزار و ۸۰۰ میلیارد کالای قاچاق طی سالجاری در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ عباسعلی پهلوانی نسب شنبه هفتم بهمن ماه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از اولویتهای پلیس امنیت اقتصادی، مبارزه با جرائم و مفاسد است که در این راستا پرونده های مختلفی در استان تشکیل شده است و شاهد ۶۲ درصد رشد هستیم.

رییس پلیس امنیت اقتصادی گلستان افزود: از نظر تعداد پرونده های تشکیل شده در مورد تصرف اراضی دولتی و تغییر کاربری ۴۵ درصد رشد و از نظر تعداد دستگیری ها ۵۶ درصد رشد وجود داشته است.
وی در ادامه گفت: در سال جاری با اجرای ۲۱ مرحله مقابله با قاچاق کالا و ارز، دو هزار و ۸۰۰ میلیارد کالای قاچاق کشف شد که به نسبت سال گذشته ۱۳۲ درصد افزایش را نشان می دهد.

پهلوان نسب تصریح کرد: در زمینه زمین خواری بیش از ۱۳۱ هکتار پرونده تشکیل شده که در این زمینه ۳۰۶ درصد رشد داشتیم و این نشان از عزم جدی پلیس در پدیده زمین خواری حاشیه جنگل ها است.

وی با اشاره به افزایش ۵۳ درصدی دستگیری متهمان جرایم اقتصادی در گلستان گفت: در سال‌جاری، ۱۹۷ پرونده در پلیس امنیت اقتصادی تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه ۶۲ درصد رشد داشته است.
وی بیان کرد: اخلال در نظام اقتصادی، زمینخواری، رباء، پولشویی، اختلاس، ارتشاء، احتکار، فرار مالیاتی و تسهیلات غیرمجاز و غیره را از جمله جرائم اقتصادی است که در سال‌جاری ۵۳ فقره پرونده زمین خواری کشف شده است.

پهلوان نسب گفت: در حوزه زمین خواری یک میلیون متر مربع با ارزش هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد کشف شده که رشد یک هزار و ۸۰۰ درصدی را شاهد بودیم.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان گلستان در رابطه با کالاهای احتکار شده گفت: در این حوزه ۱۴ فقره پرونده تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه ۷۲ درصد رشد داشته و همچنین در این راستا ۱۱۷ نفر دستگیر شدند.

پهلوانی نسب گفت: امسال دو پرونده فرار مالیاتی به ارزش ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال و دو پرونده احتکار به ارزش دو هزار و ۵۰۰ میلیارد در گلستان و کشف یک فقره احتکار سرم پزشکی به تعداد ۱۸ هزار و ۲۸۰ عدد به ارزش چهار میلیارد ریال در گنبدکاووس و گلستان تشکیل شده است.

وی همچنین اضافه کرد: یک فقره پرونده به متراژ ۲۱۹ هزار مترمربع به ارزش ریالی چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در شهرستان بندرگز، یک فقره پرونده به متراژ ۵۲ هزار و ۸۸۴ مترمربع و به ارزش ریالی بیش از ۳۰ میلیارد ریال در گنبدکاووس و یک فقره پرونده به مساحت ۲۱۰ هزار مترمربع و به ارزش ریالی دو هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال در گالیکش نام برد که در حوزه زمینخواری تشکیل شده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان گلستان در پایان گفت: یک فقره احتکار تسهیلات غیرمجاز بانکی به میزان به ارزش ۴۲ میلیارد و ۲۲۸ میلیون ریال و یک فقره احتکار سرم پزشکی به تعداد ۱۸ هزار و ۲۸۰ عدد به ارزش چهار میلیارد ریال در گنبدکاووس، یک فقره احتکار نهاده های دامی به میزان ۴۹ هزار کیلوگرم به ارزش ۶ میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال و همچنین یک فقره احتکار رب به میزان ۸۲ تن به ارزش ریالی ۲۵ میلیارد ریال در یک انبار در گرگان کشف شده است.

انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا