رییس پلیس امنیت اقتصادی گلستان گفت: در سال گذشته و در ارتباط با پرونده‌های جرائم اقتصادی ۲۵۱ نفر دستگیر شدند كه ارزش ریالی پرونده‌های کشف شده سال قبل ۱۲ هزار میلیارد ریال بود.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ سرهنگ عباسعلی پهلوانی‌نسب اظهار کرد: در سال گذشته و در ارتباط با پرونده‌های جرائم اقتصادی ۲۵۱ نفر دستگیر شدند که ارزش ریالی پرونده‌های کشف شده سال قبل ۱۲ هزار میلیارد ریال بود.

این مقام انتظامی ادامه داد: سال گذشته برای زمین‌خواری ۶۰ پرونده در گلستان تشکیل شد که در آن ۶۸ نفربیش از ۱۰۵ هکتار عرصه های ملی را تغییر کاربری داده بودند که ارزش این اراضی بیش از ۸ هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال بوده است .

سرهنگ پهلوانی‌نسب افزود: در حوزه احتکار هم سال گذشته ۱۲۵ پرونده تشکیل شد که ارزش مجموع پرونده ها ۲ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال بود.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ در ۵۶ پرونده کالاهای اساسی از جمله آرد، روغن خوراکی، گندم، برنج، قند و شکر و نهاده‌های دامی کشف شد که ارزش کالای کشف شده هزار و ۴۰۸ میلیارد ریال برآورد شد.

رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی گلستان گفت: سال گذشته یک محموله ۳۰۰ هزار کیلوگرمی گندم به ارزش ۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در مراوه‌تپه، یک محموله ۵۱۰ هزار کیلوگرمی گندم و ۵۰ هزار کیلوگرمی جو در مجموع به ارزش ۶۵ میلیارد ریال به همراه محموله ۳۲۵ هزار کیلوگرمی گندم و ۵۰ هزار کیلوگرمی جو به ارزش ۴۳ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال در شهرستان کردکوی کشف شد.

سرهنگ پهلوانی‌نسب با بیان این که چند مورد پرونده فرار مالیاتی در فروردین ماه سال جاری تشکیل شد، گفت: کشف ۲ زمین‌خواری در گنبدکاووس به میزان ۲۸۰ هزار مترمربع به ارزش ۲۵۰ میلیارد ریال، کشف برنج احتکار شده در ۲ مرحله در گرگان به میزان ۱۳۱ تن به ارزش ۹۷ میلیارد ریال، کشف ۴۵۰۰ کیلوگرم برنج ، ۳۹۵۰ کیلوگرم کود شیمیایی ، ۶۰ تن سبوس به ارزش مجموع ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در گرگان از مهمترین کشفیات فروردین ماه امسال بود.

خبرنگار :فاطمه زمانی

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا