مدیر کل کمیته امداد گلستان از کمک ۷۲ میلیارد تومانی حامیان به ایتام و محسنین خبر داد و گفت: ۱۱۵ درصد از پیش بینی محقق شده است.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ عیسی بابایی دوشنبه ۲۱ اسفند ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری برگزار شد، اظهار کرد: در تلاش هستیم که شرایط کمک رسانی افراد را به کمیته امداد آسانتر کنیم تا مردم دیگر، دغدغه ای برای واریز کمک های خود نداشته باشند.

وی افزود: ۸۳ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که حدود ۵۰ درصد آن زنان سرپرست خانوار هستند وبرای این تعداد خانوار ماهیانه ۸۰ میلیون تومان مستمری پرداخت میشود.

وی گفت: امسال در جشن نیکوکاری ۲۰ میلیارد تومان از طریق مراکز، موسسات و ادارت امداد جمع آوری شده است.

وی در ادامه بیان کرد: با هدف ترویج فرهنگ احسان و انفاق، زنگ نیکوکاری در مدارس برخوردار نواخته شد و از ۲۷۰ مدرسه برخوردار برآورد شد که حدود ۷۰۰ میلیون تا یک میلیارد جمع آوری شود و در مدارس کم برخوردار توزیع شود.

وی خاطر نشان کرد: امسال جشن رمضان با ایام نوروز متقارن شد و در این جشن برنامه حامی یابی و حمایت از ایتام و محسنین را خواهیم داشت و تا کنون از ۱۱ هزار فرزند یتیم و محسنین گلستانی توسط ۳۸ هزار نفر حامی حمایت می شوند، که برآورد ما برای امسال ۶۴ میلیارد تومان بوده که بیش از ۷۲ میلیارد تومان توسط این افراد واریز شد، بطوری که ۱۱۵ درصد از پیش بینی محقق شده است.

وی با اشاره به سرانه کشوری ایتام و محسنین گفت: سرانه گلستان از سرانه کشور کمتر است و در تلاش هستیم با جذب ۱۰ هزار حامی فاصله سرانه را با کشور کم کنیم.

وی تاکید کرد: در ماه مبارک رمضان اطعام مهدوی و سبد کالای معیشتی از برنامه های مهم است که در این راستا ۲۰۰ آشپزخانه اطعام مهدوی با کمک مراکز نیکوکاری بیش از یک میلیون و صد هزار پرس غذای گرم پخت و بین نیازمندان توزیع می کنند و برنامه ما برای سبد کالای معیشتی، تهیه ۸۵ هزار سبد است که تاکنون توانستیم ۳۵ هزار سبد کالا فراهم کنیم.

مدیر کل کمیته امداد گلستان در پایان گفت: برنامه آخر ما در ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر جمع آوری زکات و فطریه است که برآورد ما ۴۹ میلیارد تومان است.

انتهای پیام

  • منبع خبر : گلستان رسا