استاندار گلستان گفت :گلستان جزو ۴ استان مواجه با تنش آبی است که  باید بصورت ویژه از محل اعتبارات آب ،منابع تخصیص داده شود تا این مشکل مهم حل شود .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان رسا؛ استاندار گلستان در قرارگاه خبری شهید همدانی که به مناسبت هفته دولت برگزار شده، گفت: کمبود آب در گلستان به چالش بزرگ  تبدیل شده است بگونه ای که گلستان جزو ۴ استان مواجه با تنش آبی است که  باید بصورت ویژه از محل اعتبارات آب ،منابع تخصیص داده شود تا این مشکل مهم حل شود .

علی محمد زنگانه افزود: بعد از ۱۸سال شاهد افتتاح بخشی از فاضلاب گنبدکاووس هستیم و موازی با آن فاضلاب گرگان هم در حال انجام است.

به گفته وی؛ آبرسانی به شهر ها و روستاها با حفر ۴۸حلقه چاه،۱۳خط انتقال و۲۷ مخزن در حال اجرا است و در سفر رییس جمهور ۶۸۰ میلیارد در حوزه آب به بهره برداری می‌رسد.

استاندار گلستان ادامه داد: برای اولین بار ۵۴ میلیارد اعتبار در حوزه دانش بنیان در گلستان تخصیص داده شده است.

علی محمد زنگانه افزود: در حوزه جهاد تبیین موفقیت خوبی را شاهد بودیم و گلستان در ارتقا بهره وری نیروی کار رتبه یک کشوری را کسب کرده است و کالاهای اساسی کشور را تولید میکند.

به گفته وی :مجموع تعهدات اشتغال دو سال گذشته تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۱ هزار نفر بوده که ۳۹ هزار نفر در سامانه وزارت کار به ثبت رسیده بطوری که میشود گفت بالای ۱۲۰ درصد تعهد انجام شده است.

استاندار گلستان گفت: یکی از مشخصه های شغل پایدار ،بیمه است که خوشبختانه در استان ۱۸هزار نفر در شغل منجر به بیمه هستند.

استاندار گلستان گفت :منابع استان بصورت عادلانه و بر اساس شاخص های مشخص شده بین شهرستانها و روستاهای استان توزیع می‌شود و در حمایت از توسعه روستا محور ۴۸درصد از تبصره ۲ به روستاها تخصیص داده شده است.

زنگانه یادآور شد: گلستان پیشرو در حوزه دانش بنیان شناخته شده  بطوری که در سال ۱۴۰۱ برای اولین بار ۵۴میلیارد در این حوزه تخصیص داده شده است.

وی اضافه کرد: ۵۰ درصد اعتبارات استانی در حوزه های مرتبط با پیشرفت روستاها تخصیص یافته است بطوری که شاهد رشد ۴۸ درصدی طرح های روستایی بودیم .

استاندار گلستان خاطر نشان کرد: در سال‌جاری رتبه نخست در دسترسی آزاد به اطلاعات ،بهره وری نیروی کار،مستندسازی و مدیریت بهره وری وتصدی سازی ها ،کشت گندم ،جذب تسهیلات مکانیزیسیوم کشاورزی و رتبه سوم در شاخص توسعه گلخانه ای در جهت جلوگیری از کم آبی و رتبه پنجم در سامانه مبین آبیاری در جهت مدیریت آب در کشاورزی کسب کردیم .

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا