استاندار گلستان گفت: گلستان دومین استان امن برای سرمایه گذاری است.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ علی محمد زنگانه در دیدار حجت‌الاسلام حاجی علی اکبری رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور و اعضای شورای تامین استان با آیت الله نور مفیدی نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: براساس اعلام تیم اقتصادی دولت سیزدهم، استان گلستان دومین استان امن برای سرمایه‌گذاری است.

استاندار گلستان افزود؛ گلستان در زمره ۳ استان برتر از نظر رشد اقتصادی در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی با وجود خشکسالی چندین ساله در استان قرار گرفته است.

وی گفت: خوشبختانه قدر مطلق رشد استان بیش از ۸ درصد شده است و براساس اعلام تیم اقتصادی دولت مردمی سیزدهم در جایگاه دومین استان امن در راستای سرمایه گذاری اعلام شده است.

وی در ادامه بیان کرد: با رشد سرانه درآمدی مردم گلستان فاصله طبقاتی اقتصادی مردم کاهش یافته است.

زنگانه خاطر نشان کرد؛ استان گلستان با دارا بودن ۴۷ درصد سکونت روستایی باید برای توسعه براساس محوریت روستا اقداماتی انجام شود که یکی از این اقدامات اجرای ۱۱۰ پروژه در قالب طرح تکام است.

استاندار گلستان تصریح کرد: براساس وعده دولت سیزدهم درخصوص اشتغال، استان گلستان دومین استان کشور در از نظر نرخ اشتغال قرار گرفته است.

وی یادآور شد: با وجود موانع گوناگون در تحقق وعده های دولت در ۲ بار سفر به گلستان موفق به اجرای این مصوبات شده و در جایگاه دوم کشور از این منظر اعلام شده است و برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه اول کشور در سامانه شفافیت و دسترسی آزاد به اطلاعات شد.

استاندار گلستان در پایان گفت: با ثبت گذر از مرز تبادل یک‌میلیون تن از این پایانه مرزی دیپلماسی اقتصادی استان در جایگاهی جدید قرار گرفت.
انتهای پیام

  • منبع خبر : گلستان رسا