معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت :طبق آخرین آمار ۳۶ هزار نفر اتباع خارجی مجاز در استان حضور دارند، بخش اقلی از اتباع غیر مجاز هستند که در دستور کار این کمیسیون برای شناسایی و ساماندهی قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا ؛سیدعلی مهاجر  در جلسه کمیسیون کنترل و ساماندهی اتباع خارجی غیرمجاز استان اظهار داشت:طبق آخرین آمار ۳۶ هزار نفر اتباع خارجی مجاز در استان حضور دارند، بخش اقلی از اتباع غیر مجاز هستند که در دستور کار این کمیسیون برای شناسایی و ساماندهی قرار دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان افزود :ذهنیت اشتباهی که متاسفانه شکل گرفته این است که همه افاغنه‌ای که در استان می‌بینیم غیرمجاز هستند.

وی در ادامه بیان کرد :در بین اتباع مجازی که در استان حضور دارند انسان‌های فرهیخته و مفیدی از پزشک، مهندس و هنرمند تا سرمایه‌گذار و خیر هستند که به مردم استان خدمت‌رسانی می کنند.

وی تصریح کرد :استان گلستان، استان مجاز در پذیرش اتباع بوده ولی مازندران استان ممنوعه اعلام شده است، از این رو اتباع در گلستان بیشتر از مازندران هستند.

مهاجر در پایان گفت :در حال حاضر تعدد آمار اتباع، نقصی است که لازم است با به‌روزرسانی، یک‌پارچه‌سازی و هماهنگی در دستگاه‌های مختلف ذیل این کمیسیون، آمار واحد ارائه و مبنای عمل‌کرد ما قرار بگیرد. لازم است در همه شهرستان‌ها به‌صورت ویژه بررسی و آمار حضور اتباع خود را به‌روزرسانی نموده و نقشه راهی برای شناسایی و ساماندهی اتباع غیر مجاز تهیه نمایند.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا