رئیس کل دادگستری گلستان از آزادی ۳۳۰ زندانی با کمکهای خیران و ستاد دیه استان و گذشت شاکیان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ حیدر آسیابی اظهار کرد: مجموع بدهی این افراد ۵۴۵ میلیارد تومان بود که با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف و مددکاران زندان،  نزدیک به نیمی از این طلب را شاکیان  بزرگوارانه بخشیدند.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: با درخواست اعسار ۲۸۶ میلیارد تومان هم موافقت شد و محکومان به صورت اقساطی به شاکیان می پردازند.

وی گفت: ۱۱ میلیارد تومان هم با کمک های ستاد دیه استان و خیران تامین شد.

آسیابی در ادامه بیان کرد: ۲۴۰ محکوم مالی دیگر هم به دلیل ناتوانی در پرداخت بدهی در زندان ، چشم به راه کمک های مردمی برای آزادی هستند.

رئیس کل دادگستری گلستان تصریح کرد: پویش کمک به آزادی  زندانیان از ابتدای اسفند ماه آغاز  شده است و تا پایان فروردین ۱۴۰۳  ادامه دارد.

آسیابی خاطر نشان کرد: جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد هم، امسال در دو نوبت، طی ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

رئیس کل دادگستری گلستان، از دستگاهها و نهادهای اجرایی و حمایتی، اتاق بازرگانی، بنگاههای اقتصادی و صاحبان صنایع و کارخانجات برای مشارکت در این کار خیر دعوت کرد.

وی گفت: همه مردم می توانند برای مشارکت در این اقدام خیرخواهانه، کمکهای نقدی خود را به حساب ستاد دیه استان واریز کنند.

 رئیس کل دادگستری گلستان در پایان گفت: در جلسه برنامه ریزی برای برگزاری گلریزان آزادی زندانیان از تلاش های  ستاد دیه استان به علت پیشرو بودن استان در آزادی زندانیان غیرعمد، قدردانی کرد.

انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا