رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان از اطفاء حریق منزل مسکونی در کوی طالقانی خبر داد.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ موسی الرضا صفری با اعلام این خبر اظهار کرد: حوالی ساعت ۱۷ روز جمعه ۲۰ بهمن پس از اطلاع از آتش سوزی منزل مسکونی ویلایی در طالقانی پنجم یک تیم عملیاتی ایستگاه شماره ۲ و تیم کمکی از ایستگاه شماره ۴ به محل حادثه اعزام شدند.

رئیس سازمان آتش نشانی گرگان افزود: پرسنل آتش نشانی شهرداری گرگان بعد از رسیدن به محل آتش سوزی به سرعت اقدام به اطفاء حریق و پیشگیری از سرایت آتش سوزی به منازل اطراف کردند و خوشبختانه این حادثه مصدومی نداشته است.

وی گفت: در بررسی اولیه مشخص شد، اتصالی سیستم برق منزل به دلیل کشیدن بار اضافی منجر به آتش‌سوزی تعدادی از لوازم منزل و دودگرفتگی کامل منزل شد.

صفری در ادامه ضمن اشاره به اینکه آتش سوزی سیستم برق، بیشترین آمار را در به آتش کشیدن منازل را دارد، جهت پیشگیری از این حوادث چند نکته ایمنی را در این خصوص به شهروندان ارائه کرد:استفاده همزمان از چند وسیله برقی با بار مصرفی بالا، وجود اتصالات ناقص و وسایل برقی با عیوب در سیستم برق، اتصال همزمان چند وسیله برقی به چندراهی برق، استفاده از وسایل گرمایشی برقی، عدم استفاده از تجهیزات برقی غیراستاندارد، بازدید و بروزرسانی سیم کشی ها و اتصالات برق، جدا نکردن از تجهیزات برقی پرمصرف از پریز در زمان ترک محل در زمان های طولانی، می‌تواند عامل ایجاد حرارت و آتش‌سوزی شود.
انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا