مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان گفت :«کیفیت کودهای یارانه ای توزیعی در شبکه رسمی کا رگزاری های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تائید شده و مناسب است»

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا ؛سید صمد ضیائی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان اظهار کرد: با عنایت به این که هنوز استاندارد کودها رعایت می شود اما در حال حاضر مصرف کود ۳۰ درصد کمتر از توصیه های کارشناسان موسسه تحقیقات آب و خاک است.

وی افزود :اجباری شدن مصرف کود استاندارد، لازمه تولید محصول سالم است
وی تصریح کرد : در حالی که باید در گلستان بر اساس سهمیه ابلاغی سالیانه،۲۰۰هزار تن کود شیمیایی مصرف شود، میزان مصرف کنونی به سختی به ۱۶۰الی۱۷۰هزارتن می رسد بنابراین نباید از برخی اخبار غیر واقعی و به دور از یافته های علمی واهمه داشته باشند.

وی گفت: وظیفه ما حاکمیتی است و باید ابزار کافی در اختیار داشته باشیم تا به عنوان مثال اعلام کنیم کودشیمیایی تامین شده توسط این شرکت از استاندارد های لازم برخور دار است تا کشاورز با خیال راحت اقدام به خرید آن نمایند.

ضیائی  همچنین بیان کرد:در اجرای دستورالعمل کنترل کیفیت کودهای شیمیایی در راستایی حمایت ازکشاورزان و بهره برداران، در هفت ماهه سال جاری ۵۲ مورد،از مجموع بیش از۱۲هزارتن کودهای ارسالی از مبادی و پتروشیمی ها، نمونه کود از انبارهای  شرکت تهیه و پس از تکمیل فرمهای مربوطه جهت آنالیز به مرکز تحقیقات کاربردی نهاده های کشاورزی این شرکت ارسال شده است.

وی به کیفیت کودهای شیمیایی تدارک شده توسط این شرکت نیز اشاره و بیان کرد: فرایند تأمین، توزیع و مصرف آنها در چهارچوب “سامانه کنترل کیفی” با نظارت کامل صورت گرفته و از بالاترین کیفیت ممکن برخوردار است.

وی افزود: نتایج مثبت آزمایشهای مستمر موسسات تحقیقاتی و نهادهای نظارتی استان از انبارهای کارگزاری های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، مؤید کیفیت بالای کودهای تدارک شده توسط دولت است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان در پایان گفت : بر این اساس به همه کشاورزان دریافت و مصرفکننده کودهای یارانه ای اطمینان میدهیم کیفیت کودهای توزیعی در شبکه رسمی کارگزاری های این شرکت، تایید شده و مناسب است.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا