معاون بیمه سلامت گلستان از قرار گرفتن خدمات روانشناسی، دندانپزشکی و توانبخشی زیر چتر بیمه سلامت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ علیرضا صحرایی پیش از ظهر امروز پنجشنبه ۲۱ دی ماه ۱۴۰۲ در نشست با جمعی از خبرنگاران اظهار کرد: دولت پوششی را برای ارائه خدمات روانشناسی در نظر گرفته که این خدمات زیر چتر بیمه سلامت جای گرفته است.
معاون بیمه سلامت گلستان افزود: این خدمات روانشناسی شامل چند گروه روان درمانی فردی، گروه های درمانی، خانواده درمانی و مشاوره است که توسط روان شناس و روانپزشک و در بخش گروه درمانی، افراد بصورت یک گروه ۸ تا ۱۰ نفره به روانشناس بالینی مراجعه میکنند، که همه این خدمات ذیل تعهد بیمه سلامت قرار گرفته است.

وی در رابطه با اینکه چه کسانی این خدمات روانشناسی را ارائه می دهند گفت: همه روانپزشکان طرف قرارداد با بیمه، پزشکانی که دارای مدرک دکترای روانشناسی بالینی و همچنین دانشجویان روانشناسی بالینی تایید شده از طرف دانشگاه در لیست ارائه دهنده خدمات هستند.

صحرایی گفت: تمام افراد بیمه شده که نیاز به خدمات روانشناسی و روانپزشکی دارند مشمول این طرح هستند و سطح پرداختی بیمه سلامت معادل ۷۰ درصد تعرفه بخش دولتی است.

وی خاطر نشان کرد: ما همه افراد جامعه را تحت پوشش بیمه قرار دادیم و کسی را نخواهیم داشت که بیمه درمانی نداشته باشد مگر اینکه خود فرد برای بیمه اقدام نکرده باشد.

صحرایی گفت: هر فرد با تابعیت ایرانی دارای کد ملی تحت پوشش بیمه سلامت قرار میگیرد.

وی خاطر نشان کرد: دهک های یک تا پنج تحت پوشش رایگان بیمه سلامت و دهک های ۶ تا ۱۰ مبلغی برای بیمه پرداخت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اکثر افراد دارای بیمه سلامت هستند بیان کرد: در حال حاضر سازمان به سمت پوشش بسته خدمات خود پیش می رود و مواردی را که قبلاً در تعهد بیمه نبوده کم کم به آن اضافه میکند تا مردم از بیمه شدن خود بیشتر منتفع شوند.

وی گفت: از ابتدای دی ماه بسته ترمیم دندانپزشکی در قسمت آمارگام و کامپوزیت درمانی ۱ سطحی تا ۴ سطحی در مورد دندان های شماره ۱ تا ۷ برای سنین ۶ تا ۱۸ سال در تعهد سازمان بیمه سلامت قرار گرفته است.

وی در رابطه با تعهد خدمات بیمه برای سنین ۶ تا ۱۸ سال گفت: یکسری خدمات پیشگیرانه در دندانپزشکی وجود دارد که بیشترین سن شیوع خدمات پیشگیری دندان سن ۶تا ۱۸ سالگی هدف گزاری شده است و امکان دارد خدمات بیشتر در سن های مختلف به تعهدات اضافه شود.

وی گفت: از دیگر تعهدات بیمه ارائه خدمات توانبخشی به افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی است که تا کنون روند روبه رشدی داشته و چون این افراد جزء دهک یک تا سه و از خانواده های کم برخوردار هستند و هزینه های کار درمانی برای آنها بالا است.

وی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر با ۲۹ مرکز توانبخشی اعم از شنوایی سنجی، کار درمانی، قرار داد بسته شده که بیشترین تمرکز در گنبد و بعد از آن در گرگان و کلاله است.

معاون بیمه سلامت گلستان در پایان گفت: این کار برای اولین بار در گلستان انجام شده بطوری که این افراد دیگر هزینه ای پرداخت نمی‌کنند و با مراجعه به مراکز توانبخشی ۷۰ درصد تعرفه بخش خصوصی را بیمه سلامت و مابقی آنرا هم معمولا بهزیستی پرداخت میکند.

انتهای پیام

 

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا