رئیس سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری کشور گفت: تحول در حوزه علوم انسانی اسلامی، کمک به تحقق اقتصاد دانش بنیان کشور ، خلق و تولید فناوری نوظهور و مرجعیت فکری برای خلق دانش از جمله راهبرد های بسیج علمی است.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ سردار مهدی رحیمی در مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره علم و فناوری استان گلستان اظهار کرد: لازمه رسیدن به تمدن نوین اسلامی در سطحی جهانی رسیدن به حدیث “العلمُ سلطان “ امیرالمومنین (ع) بوده پس مرجعیت علمی جمهوری اسلامی برای رسیدن به تمدن جهانی حائز اهمیت است.
وی افزود: در حال حاضر تراز قدرت علمی ما در منطقه غرب آسیا در رتبه نخست قرار دارد اما رسیدن به سطح اول دنیا همت و تلاشی مضاعف می خواهد.

سردار رحیمی گفت: غرب هیچگاه به ما اجازه نخواهد داد به دانش موردنیاز خود برسیم و دشمنان می خواهند ما همیشه در زمینه علمی به آنها وابسته باشیم.
وی بیان کرد: برای داشتن ایرانی قوی باید علم مورد نیاز انقلاب را خودمان به دست بیاوریم.

وی تصریح کرد: کسانی که در عرصه علم و فناوری کشور در حال فعالیت هستند چه عضو سازمان بسیج علمی پژوهشی باشند چه نباشند در حال جهاد هستند زیرا ما اعتقاد داریم کار آنها کمتر از جهاد دوران دفاع مقدس نیست.
سردار رحیمی گفت: بسیج علمی پژوهشی زیست بوم نوضآوری کشور است تا با اتحاد و بسیج کردن همه مجموعه های علمی فعال در سطح کشور پیشرفت ایران را رقم بزند .

تحول در حوزه علوم انسانی اسلامی، کمک به تحقق اقتصاد دانش بنیان کشور ، خلق و تولید فناوری نوظهور و مرجعیت فکری برای خلق دانش از جمله راهبرد های بسیج علمی است.

از

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا