رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گلستان از افتتاح مرکز همایش «حکیم ابوالقاسم میر فندرسکی» تا پایان سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: با ۶۰۰ نفر ظرفیت یکی از بهترین سالن ها برای برگزاری برنامه های مختلف خواهد بود

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ منصور غفاری پنج شنبه ۲۶ بهمن ماه در مصاحبه با خبرنگار ما اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای یکی از دانشگاه‌های مطرح کشور در امر مهارت آموزی است، که دانشجویان در رشته های مختلف از قبیل فنی-مهارتی و هنری- مهارتی در آن مشغول به تحصیل هستند‌.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای  گلستان افزود: حدود ۵ هزار دانشجو در ۵ دانشکده و آموزشکده استان تحصیل می کنند، که طی دوسال اخیر ۲۰ درصد افزایش دانشجو داشتیم و حدود ۷۰ درصد آنها بومی هستند.

وی گفت: این دانشگاه زیر نظر وزارت علوم قرار دارد و دانشجویان می توانند از امکانات رفاهی بصورت رایگان بهره مند شوند.

غفاری در ادامه بیان کرد: در راستای امید آفرینی حرکتی برای اشتغال دانشجویان و دانش آموختگان این دانشگاه صورت گرفت، بطوری که تا کنون حدود ۵ هزار نفر تعهد اشتغال، از صنایع اخذ شده است و دانش آموختگان در رشته های مورد نیاز صنایع، مشغول می شوند.

وی تصریح کرد: رشته های فنی-مهارتی از قبیل الکترونیک، مکانیک، معماری، عمران، دقیقا رشته های هستند که مورد نیاز صنایع هستند.

وی بیان کرد: طی یکسال اخیر رشته های مختلفی به رشته های قبلی دانشکده های استان اضافه شده است و در آینده ای نزدیک رشته های از قبیل تعمیر و نگهداری پهباد و هواپیماهای سبک اضافه خواهد شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گلستان یادآور شد: پروژه های نیمه تمام آموزشی استان، بدلیل عدم اعتبار ناتمام مانده بود، که در سفر اول و دوم رئیس جمهور به گلستان و توجه ویژه استاندار به این دانشگاه، بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل کارگاههای آموزشی استان تخصیص داده شد، که  با تکمیل این کارگاه ها  زمینه تحصیل و استفاده از امکانات بیش از پیش فراهم خواهد شد.

غفاری تاکید کرد: مرکز همایش «حکیم ابوالقاسم میر فندرسکی» تا پایان سال ۱۴۰۲ به افتتاح می رسد که با ظرفیت ۶۰۰ نفر، یکی از بهترین سالن ها برای برگزاری برنامه های مختلف خواهد بود.

وی گفت: اردوی راهیان پیشرفت را برای اساتید و دانشجویان در نظر گرفتیم تا از ظرفیتهای استراتژیک استان و کشور اطلاع پیدا کنند و علاوه بر مهارتی که در دانشگاه کسب می کنند برای دانشجویان باشگاه موفقیت هم راه اندازی کردیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای  گلستان در پایان گفت: یکی از حلقه های مفقوده دانشگاه و صنعت این بوده که نتوانستیم این دو را به هم نزدیک کنیم و خوشبختانه با ایجاد طرح اشتغال پذیری دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه حلقه مفقوده ارتباط صنعت با دانشگاه تکمیل شد که از این ظرفیت برای رشد و توسعه استان استفاده می شود.
انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا