مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان گفت : یکی از رسالت های اصلی این شرکت تامین نهاده های کشاورزی برای کشاورزان و ایجاد تعادل در سبدهای کودی مصرفی آنها با منشا شیمیایی و بیولوژیک است که باعث افزایش راندمان محصول و تولید انواع کود با رعایت ملاحظات زیست محیطی می شود.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا : سید صمد ضیائی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان اظهار کرد : ۹۰ درصد کودهای مصرفی کشور تولید داخل و منطبق با استانداردهای روز دنیاست،

وی افزود: در سال جاری ۱۰ نوع کود در سبد کودی یارانه ای شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قراردارد و همچنین با ۷۷ شرکت تولیدکننده برای تولید و تامین یک هزار و ۱۶۹ قلم کودی ۹۸ تفاهم‌نامه منعقد شده است.

وی عنوان کرد: یکی از اهداف مهم سیاست وزارت جهادکشاورزی از دوره پیشین تاکنون حرکت به سمت تولید کودهای بیولوژیک و ترغیب شرکت‌های تولیدکننده برای ایجاد کودهای بیولوژیک است.

ضیائی با اشاره به فعالیت بزرگترین شبکه توزیع نهاده های کشاورزی در این استان از جمله انواع کودها، ادامه داد: ۱۳۰ کارگزار فعال با توجه به پراکنش جغرافیایی استان حتی در دورترین نقاط استان مشغول توزیع نهاده‌های کشاورزی هستند

وی افزود: در این راستا با توجه به اهمیت جایگاه شرکت‌های دانش‌بنیان در تولید توامان علم و خلاقیت، یکی از مهمترین اهداف شرکت خدمات حمایتی در سراسر کشور همکاری و مشارکت با شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه تولید کودهای بیولوژیک و سازگار با طبیعت برای تولید یک محصول استاندارد است.

وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت مقوله تامین امنیت و افزایش تولید باکیفیت محصولات غذایی و در راستای تحقق منویات و دغدغه‌های رهبری مبنی بر حمایت از تولید و بکارگیری شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از رویکرد های این شرکت در سال۱۴۰۲ می باشد.

وی با اشاره برنامه تامین بیش از ۱۸۳ هزار و ۵۰۰ تن انواع کود شیمیایی در سال جاری گفت: امسال شرکت خدمات حمایتی استان سه نوع کود شامل انواع کود های ازته، فسفاته و پتاسه را تولید و به نرخ یارانه‌ای و دولتی بین کارگزاران برای مصرف کشاورزان توزیع می‌کند.

وی با بیان اینکه کودهای تولید داخل مرغوب هستند و امتحان خود را پس داده اند بیان کرد:یکی از رسالت های اصلی این شرکت تامین نهاده های کشاورزی برای کشاورزان و ایجاد تعادل در سبدهای کودی مصرفی آنها با منشا شیمیایی و بیولوژیک است که باعث افزایش راندمان محصول و تولید انواع کود با رعایت ملاحظات زیست محیطی می شود.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا