مدیر کل امور اقتصادی و دارایی گلستان از مهلت باقیمانده جهت دریافت شناسه یکتا برای کلیه اصناف و صاحبان کسب و کار تا ۲۵ اردیبهشت ماه سال جاری در این استان خبر داد.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ روح اله صلبی صبح روز سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه اظهار کرد: کلیه اصناف و صاحبان کسب و کار تا ۲۵ اردیبهشت ماه سال جاری مهلت دارند، شناسه یکتا دریافت کنند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی گلستان افزود: وزارت اقتصاد در اجرای قوانین مقرراتی که وضع شده از جمله قانون بهبود محیط کسب و کار در حوزه درگاه ملی مجوزها به دنبال تسهیل این فرآیند می باشد تا در دو حوزه ثبت مجوز جدید و تبدیل شناسه های قدیمی که به نوعی شناسه های کاغذی بوده اقدام نماید.

وی در ادامه بیان کرد: در این حوزه نیاز به صرف هیچ هزینه ای جهت تبدیل شناسه های قدیم به شناسه های جدید نیست و تنها زمانی که صاحبان کسب و کار و اصناف بابت این موضوع صرف خواهند نمود شاید بین دو دقیقه یا کمتر از آن می باشد.

صلبی گفت: برای تمدید مجوزهای کسب و کار نیازی به مراجعه حضوری به واحدهای صادرکننده مجوز نیست زیرا در تمامی ساعات شبانه روز می توانند از طریق درگاه ملی مجوزها نسبت به تمدید یا صدور شناسه یکتا اقدام نمایند.

میر کل اقتصادی گلستان تصریح کرد: افراد برای تمدید یا صدور شناسه یکتا با داشتن اطلاعات کد صنفی، کد پستی و کد ملی خود با مراجعه به درگاه ملی مجوزهای کسب و کار به سادگی می توانند به این کار اقدام نمایند.

وی خاطر نشان کرد: صاحبان کسب و کار و اصنافی که اقدام به دریافت شناسه یکتا می کنند در آینده جهت دریافت خدمات دولتی اعم از تسهیلات بانکی، معافیت های مالیاتی، خدمات حوزه تأمین اجتماعی و غیره با مشکلی مواجه نخواهند شد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی گلستان در پایان گفت: آخرین مهلت دریافت شناسه یکتا ۲۵ اردیبهشت ماه خواهد بود لذا از تمامی صاحبان کسب و کار و اصناف خواهشندیم تا نسبت به دریافت شناسه یکتا هر چه سریعتر اقدام نمایند.

انتهای پیام

  • منبع خبر : گلستان رسا