مدیر کل امور اقتصادی و دارایی گلستان از ضرورت تبدیل بیش از ۷۴ هزار و ۴۰۴ پروانه کسب قدیمی خبر داد و گفت: افراد باید پروانه های قدیمی خود را با ورود به سامانه درگاه ملی مجوزها به شناسه یکتا تبدیل کنند.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ روح اله صلبی در گفتگویی اظهار کرد: با عنایت به اینکه امسال به فرموده مقام معظم رهبری سال جهش تولید با مشارکت مردم نام گذاری شده، یکی از موضوعاتی که در عرصه تولید، کار متقاضیان کسب و کار را تسهیل خواهد کرد درگاه ملی مجوزها است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی گلستان افزود: از جمله وظایفی که در درگاه ملی مجوزها به آن اشاره شده عدم حضور ارباب رجوع به عنوان درخواست کننده است، یعنی تمامی فرآیند در درگاه ملی مجوزها به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد
وی گفت: چنانچه افراد ذی حق باشند و شرایط و الزاماتی که در درگاه درج شده را قبول کنند، با توجه به نوع درخواست آنها بر مبنای موضوعات موجود اقدام صورت می پذیرد و با ثبت درخواست، فرآیند مجوز آغاز میشود.

وی با اشاره به اینکه اگر چنانچه دستگاه اجرایی در این امر کوتاهی کند، بیان کرد: در این صورت درگاه ملی مجوزها نسبت به صدور مجوز اقدام خواهد کرد، البته اگر مجوز آن صادر نشود و به دلایل واهی مجوز آن رد شده و خود متقاضی در درگاه ملی مجوزها ثبت شکایت را زده باشد.

صلبی تصریح کرد: از سال ۱۴۰۳ دریافت شناسه یکتا برای افرادی که دارای پروانه های کسب وکار هستند الزامی است و  برای دریافت هر نوع خدمات دولتی اعم از تسهیلات، پرداخت زمین های بخش دولت و غیره  دریافت شناسه یکتا لازم است.

وی خاطر نشان کرد: در استان ۷۴ هزار و ۴۰۴ پروانه کسب قدیمی وجود دارد، که افراد باید پروانه های قدیمی خود را با ورود به سامانه درگاه ملی مجوزها به شناسه یکتا تبدیل کنند که این امر فقط در عرض سه دقیقه انجام می شود.

مدیر کل اقتصادی گلستان تاکید کرد: در راستای شعار وزارت اقتصاد در قالب اصلاح سیاست های اصل ۴۴ در شورای عالی سیاست گذاری پیشنهاداتی داده که اگر آن پیشنهادات مصوب و اصلاح شود، شرکت هایی که به نوعی دولت در آنها سرمایه یا سهام دارد باید به میزان درصدی مشارکت دولت از اصل ۴۴  خارج شده و به شرکت های خصوصی وارد شوند.

وی با اشاره به شرکت های تعاونی که یکی از ظرفیت های مردمی است و وزارت اقتصاد در قالب تسهیلات تبصره ۱۶ یا تبصره ۱۸ به این شرکت ها پرداخت می کند، گفت: باید ۲۵ درصد از ظرفیت تسهیلاتی که در این حوزه ها وجود دارد را به شرکت های تعاونی که عمدتا مردم استان تخصیص داده شود.

صلبی گفت: در درگاه ملی مجوزها دو نوع مجوز وجود دارد، ابتدا مجوز ثبت محور است یعنی به محض اینکه درخواست متقاضی ثبت می گردد حداکثر ظرف سه روز برای آنها مجوز صادر می شود اما در تایید محور به فراخور آن نوع خدماتی که قرار است متقاضی داشته باشد، متفاوت است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی گلستان در پایان گفت: تمامی مجوزهایی که دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی می دهد تنها از طریق درگاه ملی مجوزها باید صورت گیرد.
انتهای پیام

  • منبع خبر : گلستان رسا