یک تولید کننده کاغذ تیشو در گلستان گفت: یکی از گلوگاه های مهم ضد تولید و ضد توسعه در کشور ما بروکراسی اقتصادی است که بسیار غالب است.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ ابوذر فردوسی در گفتگو با رسانه ها اظهار کرد: در سطح کشور کارخانجات سلولزی زیادی در حوزه های بهداشتی داریم.
این تولید کننده کاغذ تیشو در گلستان افزود: قبل از سال ۸۰ سالانه ۱۱۰ هزار تن کاغذ تیشو وارد کشور میشد اما پس از آن واردات این محصول سلولزی به کمتر از ۱۰ هزار تن رسید.

وی گفت: سه سال گذشته با ظهور پدیده کرونا مصرف سرانه کاغذ تیشو افزایش یافت و وزارت صمت صادرات این محصول را ممنوع کرد اما اخیرا صادرات کاغذ تیشو آزاد شده است.

فردوسی در ادامه بیان کرد: تولید اشتغال، سومین عنصر موثر کارآفرینی است اما اولین ماهیت کارآفرینی، تولید ثروت بوده و ایجاد شغل از خدمات ثروت است.

وی گفت: اکسیر حیات در اقتصاد هر کشور تولید است که اگر شکل بگیرد افراد زیادی از خدمات آن منتفع می شوند.

وی بیان کرد: تولید در بسیاری از مکاتب علاوه بر عنصر فیزیکی به عنوان یک عنصر معنوی مورد مطالعه قرار می گیرد.

این فعال اقتصادی، پیامد توسعه نیافتگی کشورها را عدم توجه به تولید و در نتیجه ایجاد فقر عنوان کرد.

وی تصریح کرد: کشور ما نفت، گاز، معادن، جاذبه های گردشگری و زمین های حاصلخیز دارد اما چه مشکلی پیش آمده که جامعه ما انتقادی شده است؟

وی گفت: یکی از گلوگاه های مهم ضد تولید و ضد توسعه در کشور ما بروکراسی اقتصادی است که بسیار غالب است و مشکلات متفاوتی پیش روی کار آفرینان ایجاد می کند و متاسفانه تمام این مسائل جزو آفت های تولید محسوب می شود.

فردوسی ادامه داد: اندیشمندان اقتصادی به این نتیجه رسیدند که دولت ها در بنگاه داری عاجز هستند اما اکنون دولت در همه امورات بخش خصوصی دخالت می کند.
انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا