مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: برای جلوگیری از قطعی آب در ایام پرمصرف سال چندین طرح مرتبط با تامین آب آشامیدنی مردم استان در دست اجرا است که برخی از آن‌ها در دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ ایرج حیدریان در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۷۷ درصد از مساحت استان گلستان فاقد هسته های آبخوان است، به روایت ساده آب شرب بخش‌های اعظمی از سکونتگاه های گلستان از آبخوان‌های حاشیه نوار جنگلی و زیرحد کوهپایه های گلستان استحصال می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان افزود: بهره وری آب در کشاورزی بسیار پایین‌تر از متوسط جهانی است و بر اساس آمارها ۶۹ درصد آب های قابل استفاده در بخش کشاورزی هدر می رود، باید در بخش کشاورزی به سراغ مدیریت مصرف و بهینه و همچنین اصلاح الگوی کشت و نیز انضباط مصرف رفت .

وی اظهار کرد: استان گلستان به سبب بارش های کم پاییزی و زمستانی، تابستان خشکی را پیش رو دارد و برای استفاده بهینه از ذخایر آبی نیازمند راهکار جدید در این حوزه هستیم.

حیدریان افزود: برای جلوگیری از قطعی آب در ایام پرمصرف سال چندین طرح مرتبط با تامین آب آشامیدنی مردم استان در دست اجرا است که برخی از آن‌ها در دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در پایان ادامه داد: گلستان فاقد سد آب شرب برای استفاده است و فقط سد نرماب به پیشرفت فیزیکی بالای ۹۵ درصد و با بهره‌برداری از آن، یک چهارم آب موردنیاز در بخش شرب جمعیت استان تامین خواهد شد.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا