رئیس اداره اسناد پزشکی اداره کل بیمه سلامت گلستان از تخصیص بیش از ۱۴ میلیارد به گلستان از منابع خارج از ضوابط بیمه کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ علی انصاری فر در مصاحبه با خبرنگار ما اظهار کرد؛ در سال ۱۴۰۲ دولت برای صندوق بیماریهای خاص و صعب العلاج ۷ هزار میلیارد اعتبار تخصیص داد، که ۵ درصد از این اعتبارات حدود ۳۵۰ میلیارد برای محل تبصره ماده ۹ اساسنامه صندوق کل کشور است.

رئیس اداره اسناد پزشکی اداره کل بیمه سلامت گلستان افزود: وزارت بهداشت برای ۵۱ بیماری بسته خدمتی تعریف کرده که از محل منابع ۹۵ درصد استفاده می کنند و برای بقیه بیماری ها تا ۱۰۷ بیماری، زیر مجموعه این صندوق تعریف شده تا از حمایت‌های آن بهره مند شوند.

وی گفت: سهم استان گلستان ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون بود که کل این مبلغ، صرف هزینه های بیماران شد و منابع خارج از ضوابط بیمه  در بهمن ماه ۱۴۰۲ به اتمام رسید.

انصاری فر در ادامه بیان کرد: در کل کشور بطور میانگین ۶۰ درصد از منابع خارج از ضوابط استفاده کردند و براساس بازنگری سازمان، برای بار دوم به گلستان ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تخصیص داده شد.

وی با اشاره به اینکه مبلغ دوم بدون انتظار تخصیص داده شده، بیان کرد: از افراد شماره تلفن گرفته شد تا در صورت اختصاص منابع با آنها تماس تا سوابق خود را تحویل دهند که تا کنون با ۴۰۰ نفر تماس حاصل شد و براساس هزینه ای که دارند تا سقف ۵۰ میلیون تومان از بودجه جدید استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در استان کمیته ای به نام کمیته بیماری های خاص و صعب العلاج که از اعضای دانشگاه علوم پزشکی، کمیته امداد، تامین اجتماعی تشکیل شده، وجود دارد که هزینه ها را براساس نوع بیماری، نیازمندی بیمه شده و بیمه تکمیلی فرد تایید و مبلغ را تعیین می کنند.

رئیس اداره اسناد پزشکی اداره کل بیمه سلامت گلستان خاطر نشان کرد: از تخصیص دوم در حال حاضر ۷۰ پرونده با هزینه ۳۸۰ میلیون به تایید کمیته رسیده که در مراحل پرداخت قرار دارد.

وی گفت: جمعا ۱۴ میلیارد ۸۰۰ میلیون به استان خارج از ضوابط برای پرداخت هزینه های صندوق تخصیص داده شده  که در مرحله اول ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون و در مرحله دوم ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون اختصاص یافته است.

وی در پایان گفت: سال گذشته از طرف کمیته بیماری های خاص و صعب العلاج  تعداد ۴ هزار نفر برای دریافت وام قرض الحسنه تا سقف ۵۰ میلیون تومان معرفی به بانک شدند و وام مربوطه را دریافت کردند.
انتهای پیام

  • منبع خبر : گلستان رسا