مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: اعتبارات مشاغل خانگی استان گلستان در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان است که ۱۸میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان به شهرستان گنبد کاووس اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ حسینعلی خواجه مظفری در جلسه ستاد اشتغال شهرستان گنبد کاووس اظهار کرد: اعتبارات مشاغل خانگی استان گلستان در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان است که ۱۸میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان به شهرستان گنبد کاووس اختصاص پیدا کرده است.

به گفته وی، آمار افزایش ۸۵ درصدی را نسبت به سال قبل نشان می دهد.
وی گفت: سامانه مشاغل خانگی به روز رسانی شده که حاصل آن صدور مجوز به صورت آنی، حذف بروکراسی های اداری و مراحل غیر ضروری بوده که مراحل ثبت نام و پرداخت تسهیلات را مشمول زمان می کرد.

خواجه مظفری بیان کرد: بانکهای عامل در موضوع پرداخت تسهیلات اشتغالزایی باید پیگیری‌ها و تلاش خود را بسیار بیش از پیش کنند تا مردم در انتظار نباشند و رضایتمندی آنها محقق شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ برای شهرستان گنبدکاووس تعداد سه هزار و ۷۸۴ نفر تعهد اشتغال پیش بینی شده است که تاکنون(۱۲ تیرماه) ۷۲۳ مورد در سامانه هوشمند رصد اشتغال این شهرستان ثبت شده است و این آمار، تحقق ۱۹درصدی را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه بیکاری، ناهنجاری های اجتماعی را افزایش می‌دهد، تاکید کرد: وحدت رویه، همدلی و همکاری جهادی بین دستگاه های اجرایی و اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی، موجب رونق اشتغال و اقتصاد و کاهش ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی خواهد شد.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا