مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان از تخصیص۵۰ کیلوگرم کود اوره مازاد بر سهمیه برای پیمانکاران تکثیری بذر گندم جو خبر داد.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ سید صمد ضیائی اظهار کرد : پویایی و تحرک بالای ازت باعث شده زمان مصرف آن برای موفقیت در تولید دانه و پروتئین آن از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان افزود: بهترین مصرف کود سرک در مراحل رشد پنجه زنی و ساقه دهی است و در زمان گلدهی ،جذب نیتروژن توسط ریشه گندم به شدت کاهش یافته و برای جبران نیاز دانه ها در حال رشد، نیتروژن از برگ ها و ساقه ها به سنبله انتقال می یابد، که در این مرحله با محلول پاشی کود اوره به غلظت ۵ کیلوگرم در هر هکتار همزمان با کود سولو پتاس پودری و یا سیلیکات پتاسیم باعث افزایش تعداد دانه در سنبله و وزن هزار دانه ها می شود در نتیجه عملکرد زیستی گندم افزایش می یابد.

وی بهترین زمان مصرف‌محلول پاشی کود اوره را اززمان شیری شدن تا خمیری شدن دانه توصیه کرد.

ضیایی همچنین بیان کرد:۵۰ کیلوگرم کود اوره مازاد بر سهمیه برای پیمانکاران تکثیری بذر گندم جو تخصیص داده میشود و این میزان کود اوره توسط مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان بر اساس راست آزمایی اطلاعات آنها در سامانه پهنه بندی در سامانه پایش مواد کودی بارگذاری شده است و پیمانکاران می توانند با مراجعه به مراکز خدمات تابعه شهرستان گ خود درصورت موجودی انبار کارگزاران کود، سهمیه کودی خود را دریافت کنند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان در پایان قیمت هر کیسه کود اوره پنجاه کیلویی را براساس قیمت مصوب سال جدید یک میلیون و نهصد و پنجاه هزار ریال اعلام کرد.

انتهای پیام

  • منبع خبر : گلستان رسا