مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان از افزایش ۳۰ درصدی کود شیمیایی در سال جاری خبر داد.

به گزارش گلستان رسا از گرگان: سید صمد ضیائی اظهار کرد: قیمت اقلام هشت کود شیمیایی یارانه ای تغییر یافت که افزایش قیمت کود ناشی از مسائلی مانند تحریم ها و مشکلات ناشی از سیاست های ارزی کشور بوده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان افزود: قیمت کود های شیمیایی یارانه ای توزیعی این شرکت صرفا برای محصولاتی که در چارچوب الگوی کشت قرار دارند می باشد و برای محصولات خارج از الگوی کشت مجاز نمی باشد.

وی به کارگزاری های توزیع و فروش نهاده های کشاورزی این شرکت تاکید کرد: به قیمت درج شده در سامانه و فاکتور فروش دقت نمایند تا بر اساس ابلاغیه فروش انجام گیرد.

وی گفت: با توجه به پراکنش بارندگی مناسب از سال گذشته و در سال جاری موجب خواهد شد امسال کشاورزان زودتر اقدام به کشت بهاره نمایند. بنابراین افزایش قیمت۳۰ درصدی کود شیمیایی، خللی برای تدارک و توزیع کود شیمیایی ایجاد نکرده است وکود کماکان در حال حمل و تخلیه از مبادی و پتروشیمی ها و کارخانجات تولید داخل به انبار ها و‌ کارگزاری های این شرکت می باشد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان قیمت ‌هر کیسه ۵۰ کیلویی اوره را یک میلیون و نهصد و پنجاه هزار ریال، سوپر فسفات تریپل/ هفت میلیون و یکصد و پنجاه هزار ریال،سوپر فسفات ساده و فسفات۱۳ درصد/ سه میلیون و پنجاه و پنج هزار ریال، سولفات پتاسیم/ هشت میلیون و یکصد و بیست و پنج هزار ریال، کلرور پتاسیم/ هفت میلیون و چهارصد و هفتاد و پنج هزار ریال، دی آمونیوم فسفات / هشت میلیون و شصت هزار ریال و میکرو بی فسفاته گرانوله/ سه میلیون و یکصد و بیست هزار ریال اعلام کرد.

انتهای پیام

  • منبع خبر : گلستان رسا