معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت:از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۴ میلیون و ۴۶۱ هزار تن کالا با ۴۲۸هزار و ۸۳۱ سرویس سفر در درون و برون استان جابه جا شد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ایوب میرشاهی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان اظهار کرد:در بخش حمل و نقل استان گلستان  ۸۰ شرکت حمل و نقل باری  با ۱۲هزار و ۹۹۵راننده و ۷۲ شرکت مسافری با ۲ هزار و ۷۶۵راننده مسافری  فعالیت دارد.

وی افزود :تعداد ناوگان باری استان ۱۲ هزار و ۱۷۷ دستگاه و تعداد ناوگان مسافری هم یکهزار و ۶۶۰ دستگاه است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با اشاره به ظرفیت های این بخش می گوید: گلستان، ظرفیت های فراوانی به جهت موقعیت جغرافیایی و اقلیمی برای توسعه این بخش دارد که تنها با معرفی این شرایط و اطمینان به سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری، می توان از آنها بهره برد.
به گفته ایوب میرشاهی، وجود پایانه مرزی اینچه برون  گلستان را نسبت به برخی از استان های همجوار متمایز کرده و ۵ پایانه عمومی مسافری و ظرفیت اقتصادی موجود استان بویژه در بخش کشاورزی برای توسعه شرکت های حمل و نقل سراسری بخشی از این ظرفیت هاست که بر هیچ فردی پوشیده نیست.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۴ میلیون و ۴۶۱ هزار تن کالا با ۴۲۸هزار و ۸۳۱ سرویس سفر در درون و برون استان جابه جا شد و در بخش مسافر هم یک میلیون و ۶۰۵ هزار مسافر با ۲۱۴هزار و ۴۳۶ سفر درون و برون استانی جابه جا شدند.

میرشاهی تصریح کرد: عمده ترین کالاهای حمل شده در این مدت سیمان، کاه، آرد، انواع خوراک و طیور، کنجاله، گازوئیل، چغندرقند و نئوپان به شمار می روند.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا