معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری گرگان گفت: شهرداری گرگان به منظور رفع سد معبر و ساماندهی دستفروشان با هدف رعایت حقوق شهروندان و کسبه با جدیت تمام طرح انضباط شهری را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش گلستان رسا از گرگان ؛ احمد سالاری اظهار کرد: طرح انضباط شهری در راستای پاسخگویی به درخواست ها و مطالبات به حق شهروندان در برقراری نظم و قانون درمعابر شهری به خصوص در هسته مرکزی شهر از آبان سالجاری به منظور استفاده از ظرفیت پیمانکاران آموزش دیده به بخش خصوصی واگذار شده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری گرگان افزود: کارگروه ساماندهی و طرح انضباط شهری متشکل از ۱۲ اداره در راستای رفع مشکلات ترافیکی و اجتماعی، نازیبایی بصری و پاسخگویی به نارضایتی مردمی و مغازه‌داران، اقدام به ساماندهی دستفروشان، میوه فروشان و وانت بارها در قالب ۴ فاز به صورت مرحله ای در خیابان های مناطق مختلف سطح شهر کرده است.

وی در ادامه با اشاره به تکالیف قانونی شهرداری در رفع سد معبر شهری عنوان کرد: ایجاد و توسعه دو بازارچه ی موقت در خیابان های مطهری شمالی و آذر یکم در قالب طرح شب بازار برای کمک به معیشت و امرار معاش شهروندان به خصوص اقشار کم درآمد و آسیب پذیر که اقدام به دستفروشی می کنند صورت گرفته است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری گرگان تصریح کرد: در حال حاضر از زمان اجرای این طرح تاکنون نیز به تمام کسبه معابر اصلی شهر با هماهنگی اداره نظارت بر اماکن ، تذکرات و اخطارات لازم در حوزه تخطی از منطقه مجاز واحدهای صنفی در قراردادن وسایل مغازه‌ها و ایجاد سد معبر صورت گرفته است که در صورت عدم رعایت پس از تذکرات شفاهی،کتبی،در مرحله بعدی وسائل مازاد جمع آوری و ضبط و در مرحله نهایی مغازه پلمب می شود.

سالاری خاطرنشان‌کرد: با تمام احترام به صاحبان فروشگاه‌های صنوف مختلف و دست‌فروشان که برای عرضه محصولات خود پیاده راه ها و معابر را اشغال می کنند، اجازه نمی‌دهیم این کار باعث مزاحمت شهروندان و کندی تردد آن‌ها در سطح معابر شهری شود، با صدور اخطار بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها، بصورت قانونی برخورد خواهد کرد.

وی با توجه به کاهش چشمگیر تعداد شکایات مردمی از موضوع سد معبر در سامانه ۱۳۷ شهرداری افزود: تاکنون ۶۰۰ تابلو تبلیغات سیار و ساحلی از معابر شهری جمع آوری و همچنین تعداد زیادی از دستفروشان از معابر اصلی شهر به مکان شب بازار منتقل شده است.

سالاری همچنین گفت : حضور دستفروشان و وانت های میوه فروش در ورودی ها و خروجی ها، میادین و معابر اصلی شهر گرگان، سیمای شهری را مخدوش و مشکلات ترافیکی را به وجود آورده است، از این رو ساماندهی دستفروشان وانت بارهای فروش هم  اجرا می شود.

 

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا