مدیر کل بیمه سلامت گلستان از جذب ۱۰۰ درصدی منابع خارج از ضوابط گلستان در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: علاوه بر جذب ۱۰۰ درصد، ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون هم مجدد به استان اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان: سید محمد حسینی یکشنبه ۲۷ اسفند ماه در مصاحبه با خبرنگار ما اظهار کرد: یکی از مهم ترین اقدامات  سال ۱۴۰۲ ،پوشش رایگان حق بیمه درمانی  ۵ دهک درآمدی جامعه بود، که با هدف حمایت افراد کم برخوردار و کم کردن مشکلات بیماران انجام شد.

مدیر کل بیمه سلامت گلستان افزود: صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در سال ۱۴۰۲ به اوج خود رسید بطوری که گلستان جزو محدود استانهایی محسوب شد که توانست، صد درصد منابع خارج از ضوابط اختصاص داده شده را جذب کرده است و علاوه بر جذب ۱۰۰ درصد، ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون هم  مجدد به استان اختصاص یافت.

وی با اشاره به مشکلات اجرایی در نسخه نویسی بیان کرد: سامانه نسخه نویسی الکترونیک علی رغم مشکلاتی که دارد و به مرور حل خواهد شد مواهب زیادی به همراه دارد و بطور وسیعی در کشور همه پزشکان، موسسات، داروخانه ها، بیمارستان ها، آزمایشگاهها بصورت ۱۰۰ درصد از این سامانه استفاده می کنند.
حسینی در ادامه بیان کرد: علاوه بر ۱۰۰ درصد جذب منابع خارج از ضوابط، ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون هم  مجدد به استان اختصاص یافت.

وی گفت: بیمه سلامت در بحث درمان ناباروری، پوشش رایگان افراد فاقد بیمه در محلات کم برخوردار، پوشش رایگان فرزندان مادران باردار شیرده تا ۵ سالگی توانسته نقش خوبی ایفا کند.

وی با اشاره به قیمت های بالای دارو بیان کرد: علت اصلی اینکه  مردم در حال حاضر هزینه های زیادی را در داروخانه ها پرداخت نمی‌کنند طرح دارویار است که در واقع با گران شدن دارو ما به التفاوت آن از طرف سازمان بیمه سلامت پرداخت می شود.

وی خاطر نشان کرد: در طرح دارویار  به ۱۱۹ قلم دارو و داروی اوتیسم  که تحت پوشش بیمه نبود، ما به التفاوت ارز تعلق گرفت.

وی با اشاره به تلاش بیمه سلامت برای پرداخت مطالبات موسسات طرف قرار داد تصریح کرد: بطور کلی در بیمه سلامت پرداخت های زیر سه ماه، به روز یا آنلاین محسوب می شود و در آخرین روزهای اسفند مطالبات دی ماه داروخانه ها پرداخت و بقیه موسسات طرف قرار داد هم تا آذر ماه پرداخت شده است که شاهد رضایت موسسات طرف قرار داد بودیم.

مدیر کل بیمه سلامت گلستان همچنین یادآور شد: پزشک خانواده و نظام ارجاع همچنان در حال ارائه خدمات هستند و تا سال آینده به حوزه بهداشت هم گسترش خواهد یافت.

حسینی همچنین اضافه کرد: در حوزه توانبخشی، اوتیسم و معلولان خدمات خوبی اضافه شده که این خدمات در بیمه پایه کشور تعریف نشده بود.

وی گفت: از دیگر اقدامات بیمه سلامت در سال ۱۴۰۲ قیمت گذاری و تعرفه گذاری برای پرستاران، ارتقای تعهدات حوزه دارو و بیماران خاص در صندوق بیماران خاص و پرداخت هزینه بیشتر، ادغام دو صندوق بیمه سلامت و ایرانیان به صندوق بیمه سلامت همگانی ایرانیان  برای کنترل و نظارت بهتر بر آن، بیمه اتباع خارجی دارای کارت حضور در ایران، فعال کردن سامانه غیر حضوری بیمه سلامت،راه اندازی مرکز امور مشتریان توسعه خدمات سامانه تلفنی رسیدگی به شکایات،  تحت پوشش قرار گرفتن مراکز ترک اعتیاد دولتی و تعدادی از مراکز خصوصی، پرداخت هزینه بیماران مجهول الهویه  بوده است.

مدیر کل بیمه سلامت گلستان در پایان گفت: پنل عقد و تمدید قرارداد الکترونیک مراکز درمانی در سال۱۴۰۲ استارت خورده و تمام قراردادها موسسات بصورت غیر حضوری عقد و تمدید  می شود.

انتهای پیام

  • منبع خبر : گلستان رسا