فرمانده انتظامی استان گلستان گفت: از ابتدای سال تا کنون هفت هزار نفر معتاد از سراسر استان جمع آوری شده که ۶ هزار نفر آنها به دلیل کافی نبودن امکانات نگهداری، مجدد رها شدند.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ سردار محمد سعید فاضل دادگر در حاشیه نمایشگاه کشفیات انتظامی استان گلستان اظهار کرد: برابر تدابیر فرماندهی انتظامی کل کشور طرح عملیاتی «پیشگامان امنیت انتظامی ۴» به مدت چهار روز و از روز هفتم آذر ماه در استان گلستان عملیاتی شد.

فرمانده انتظامی گلستان از کاهش ۲۲ درصدی سرقت ها طی این ۴ روز در استان خبر داد و افزود: حدود ۵۱۲ نقطه در طی این ایام پاکسازی شد.

وی گفت: طی این بازه زمانی با افزایش ۳۰۰ درصدی افزایش کشفیات مواجه بودیم و ۲۰۶ سارق هم دستگیر شدند.

وی ادامه داد: همچنین ۲۳۰ معتاد متجاهر جمع آوری و تعداد ۲۰ نفر از ارازل اوباش دستگیر شدند.
سردار دادگر گفت: در حوزه های مختلف ۱۰۰۰ نفر در اجرای این طرح عملیاتی در سطح استان دستگیر، ۳۹ دستگاه خودرو و موتورسیکلت و همچنین ۱۲۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ۳۲ قبضه سلاح گرم توقیف شد.

وی بیان کرد: همچنین با انجام این طرح ۱۵۳ دستگاه خودرو و ۹۷ دستگاه موتور سیکلت که رفتارهای هنجار شکن و رانندگی خطرناک داشتند، توقیف شد.

وی بیان کرد: از ابتدای سال تا کنون با کاهش هشت درصدی انواع سرقت ها در گلستان مواجه هستیم.

فرمانده انتظامی گلستان بیان کرد: از امروز طرح تشدید برخورد با موتورسیکلت سواران هنجار شکن و قانون گریز در دستور کار قرار دارد و از شهروندان می خواهم مراتب مزاحمت این افراد را به پلیس اطلاع دهند.

وی با اشاره به طرح جمع آوری معتادان متجاهر بیان کرد: از ابتدای سال تا کنون هفت هزار نفر معتاد از سراسر استان جمع آوری شده که تنها حدود ۱۰۰۰ نفر از آنها توسط مراجع مسئول برای نگهداری پذیرفته شدند و ۶ هزار نفر آنها مجدد به چرخه جامعه برگشتند.

وی با بیان اینکه رتبه اول نزاع و درگیری گلستان در سطح کشور زیبنده این استان نیست، تصریح کرد: از دستگاه هایی که متولی موضوعات فرهنگی و اجتماعی استان هستند می خواهم که فکری اساسی نسبت به این حوزه داشته باشند.
انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا