معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار گلستان گفت: حمایت از فرزندآوری به‌عنوان یک مسئله مهم و حیاتی‌ برای توسعه و آینده کشور، باید در قالب کار فرهنگی و فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ سید علی مهاجر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان در جلسه ستاد هماهنگی هفته جمعیت و رویداد جایزه جمعیت اظهار کرد: حمایت از فرزندآوری به‌عنوان یک مسئله مهم و حیاتی‌ برای توسعه و آینده کشور، باید در قالب کار فرهنگی و فرهنگ‌سازی صورت گیرد، لذا باید از همه ظرفیت‌های قانونی برای فرهنگ‌سازی استفاده شود.

وی افزود: کاهش فرزندآوری حتی در قشر مرفه جامعه نشان می‌دهد با یک متغیر صرفا اقتصادی مواجه نیستیم؛ باید بدانیم این مقوله ای فرهنگی و اجتماعی است. سیاست‌های جمعیتی در صورتی که با نیازهای واقعی مردم هم‌راه باشند، می‌توانند در راستای رشد فرزندآوری موثر باشند.

مهاجر گفت: افزایش جمعیت با فرهنگ‌سازی و مشارکت بخش‌های مختلف محقق می‌شود به‌خصوص اصحاب هنر و فرهنگ ظرفیت‌های ویژه‌ای هستند

وی تصریح کرد: هفته جوانی جمعیت فرصتی است برای مرور سیاست‌ها، اهداف و تکالیف قانونی افزایش جمعیت به‌عنوان دغدغه جدی و مهم برای آینده کشور و تشریح آن برای عموم مردم که البته از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری نیز هست که باید جدی گرفته شود.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا