رئیس پارک علم فناوری گلستان ضمن انتقاد از کم توجهی بانک‌ها به شرکت‌های دانش بنیان استان با اشاره بر طولانی بودن فرآیند اعطای تسهیلات، از بانک‌ها خواست که شرکت‌های دانش بنیان را با معیار‌های واحد‌های معمولی نسنجند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان رسا ؛ مهدی غفاری در گفتگوی ویژه خبری در خصوص جایگاه پارک و علم و فناوری در استان اظهار کرد: امسال با توجه به شعار سال اتفاقات خوبی در دستور کار دستگاه های اجرایی قرار گرفت و در ابتدای سال قانون جهش تولید دانش بنیان ابلاغ شد که ظرفیت های خوبی ر ایجاد می کند.

وی ادامه داد: وزارتخانه های صمت، جهاد کشاورزی، بهداشت، نیرو و وزارت علوم آیین نامه های مخصوصی را در حمایت از موضوعات دانش بنیان مصوب و ابلاغ کرده اند که تسهیل کننده فرایند های شرکت های دانش بنیان است.

وی بیان داشت: ابتدای سال جاری در پارک علم و فناووری گلستان ۵۰ شرکت دانش بنیان و ۹ شرکت خلاق داشتیم که تا به این لحظه ۶ شرکت دانش بنیان و ۶ شرکت خلاق به این آمار اضافه شده است اما با هدف گذاری ما فاصله معنا داری دارد.

غفاری گفت: نخستین رویداد رفع نیاز فناورانه استان را در گلستان برگزار کردیم که ۸ نیاز فناورانه منجر به قرارداد و ۵ نیاز دیگر در حال عقد قرارداد است که در این رویداد دستگاه ها نیازهای خود را مطرح و این رفع نیاز توسط شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها اتفاق می افتد.

وی بیان داشت: با جذب اعتبار از تهران، تیمی از شرکت های دانش بنیان را به نمایشگاه قزاقستان اعزام کردیم که توانستند محصولات خود را ارائه کنند.

برگزاری رویداد جذب سرمایه در گلستان با ابعادی بی نظیر

رئیس پارک علم و فناوری گلستان ادامه داد: رویداد جذب سرمایه برای استارت آپ ها با ابعادی در استان گلستان برگزار شد که تا کنون بی نظیر بود و در این رویداد دو روزه حدود ۲۰ میلیارد تومان موافقت اولیه توسط بخش خصوصی و صندوق های سرمایه گذاری انجام شد که وارد مذاکره شدند.
وی در ادامه در خصوص تامین سرمایه مالی و اخذ تسهیلات که از مشکلات شرکت های دانش بنیان است اظهار کرد: تامین سرمایه شرکت های دانش بنیان را از سه مسیر می توان انجام داد.

گلستان ۴ شرکت دانش بنیان با رتبه یک تولیدی دارد

غفاری در ادامه در رابطه با اولویت بندی شرکت های دانش بنیان اظهار کرد: معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری که مجوز دانش بنیان را اعطا می کند رتبه بندی را انجام می دهد که در گلستان ۴ شرکت با رتبه یک تولیدی، ۳۶ شرکت با رتبه ۲ و ۱۶ شرکت با رتبه ۳ وجود دارد.

وی افزود: بیش از یکصد میلیارد تومان طرح به بانک عامل ارسال کردیم، اما مجموع پرداختی به ۵ میلیارد تومان هم نمی‌رسد.

رئیس پارک علم فناوری گلستان با اشاره بر طولانی بودن فرآیند اعطای تسهیلات، از بانک‌ها خواست که شرکت‌های دانش بنیان را با معیار‌های واحد‌های معمولی نسنجند.

وی متذکر شد: وظیفه دریافت این بخش اعتبار با بانک عامل است زیرا پارک مذاکرات لازم را انجام داده و سهم استان را گرفته است.

غفاری در پایان بیان داشت: بروکراسی سنگین اداری و مشکلات تامین سرمایه و نیاز‌های اولیه یأس و در نهایت، تعطیلی و یا مهاجرت این شرکت‌ها را به دنبال خواهد داشت.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا