رئیس کل دادگستری گلستان گفت: فردی که با سو استفاده از موقعیت شغلی خود اقدام به جعل اسناد قضایی می‌کرد توسط حفاظت اطلاعات دادگستری گلستان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا :حیدر آسیابی اظهار کرد : در پی گزارش دریافت گزارش هایی مبنی بر جعل احکام دادگاه های استان ، بلافاصله بررسی این موضوع در دستور کار حفاظت و اطلاعات دادگستری استان قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: بررسی ها، کارمندان حفاظت و اطلاعات استان را به یکی از دفاتر خدمات کامپیوتری شهر گرگان رساند و متوجه شدند مسئول این دفتر  با سوء  استفاده از اعتماد مشتریان خود و ورود به سامانه ثنا آنان، رای پرونده های آنها را برای مقاصدشخصی ، جعل می کند.

وی در ادامه بیان کرد: در یک مورد،  این فرد آرای پرونده های مربوط به دادگاه خانواده مانند نفقه ، مهریه و طلاق را جعل کرده بود تا  با ارائه آن به دختر مورد علاقه اش او را متقاعد کند از همسرش جدا شده است و به این ترتیب رضایت این خانم را، برای ازدواج جلب کند.

آسیابی تصریح کرد: متهم توسط حفاظت و اطلاعات دادگستری استان بازداشت و پرونده وی در دادسرای مرکز استان در حال رسیدگی است.

وی همچنین اضافه کرد : در ۶ ماهه نخست امسال ،  ۲۴ کارچاق کن در حوزه های قضایی استان با تلاش های حفاظت و اطلاعات دادگستری گلستان شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس کل دادگستری گلستان در پایان گفت : شماره ۱۵۸۰ حفاظت و اطلاعات دادگستری گلستان در طول شبانه روز ، گزارش های مردم درباره  کارچاق کن ها و متخلفان در حوزه های قضایی و دستگاه های تابعه قوه قضاییه در استان را ثبت و ضبط می کند.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا