مدیر کل امور اقتصادی و دارایی گلستان از رتبه دوم گلستان در امنیت سرمایه‌گذاری خبر داد.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ روح اله صلبی با اشاره به حوزه سرمایه‌گذاری خارجی اظهار کرد: مجموع سرمایه‌گذاری خارجی گلستان از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰ حدود ۲/۸۵ میلیون دلار بود که این شاخص در سال ۱۴۰۱ به ۹/۷۵ میلیون دلار و در سال ۱۴۰۲ به ۱۴ میلیون دلار رسیده است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی گلستان افزود: شاخص رشد اقتصادی گلستان قبل از دولت سیزدهم منفی ۵/۸ بوده که پیش‌بینی‌ها حاکی از رسیدن این شاخص به ۳/۳ درصد است اما برآورد ما رشد اقتصادی ۵/۸ درصدی است.

وی به هدفگذاری استاندار گلستان برای رشد اقتصادی هشت درصدی در استان اشاره کرد و گفت: رشد بیش از هشت درصدی اقتصادی در گلستان تحقق پیدا کرد.
صلبی خاطرنشان کرد: گلستان در حوزه امنیت سرمایه‌گذاری به همت مدیران استانی و استاندار به رتبه دوم رسیده که بهبود این شاخص نویدبخش حضور سرمایه‌گذاران در این استان است.

وی تاکید کرد: استان گلستان در سال ۱۴۰۰ از لحاظ شاخص امنیت سرمایه‌گذاری در رتبه پایینی کشور قرار داشت که پس از استقرار دولت سیزدهم با تلاش مدیران استانی و همه بازیگران اقتصادی استان به رتبه دوم رسیده است.

صلیب با بیان اینکه رتبه اشتغال استان گلستان در سال ۱۴۰۰ به ۶/۱۹ رسیده بود که این شاخص در کشور ۵/۸۹ بوده است، یادآور شد: در بهار ۱۴۰۲ با شاخص کشوری برابر شدیم و به ۶/۰۵ رسیدیم اما در پاییز ۱۴۰۲ رتبه اشتغال استان به ۵/۶۵ و پایین تر از میانگین کشور رسیده و بر اساس بخش های مورد نظر وزارت کشور در خصوص فضای کسب و کار استان گلستان رتبه سوم کشور را کسب نموده است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی گلستان در پایان به تسهیلات تکلیفی تبصره ۱۸ اشاره کرد و گفت: سهمیه استان گلستان در این بخش در سال ۱۴۰۰ افزون بر ۱۰ هزار میلیارد ریال که ۱۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شد و گلستان با ۲۸ درصد افزایش در جایگاه پنجم کشور ایستاد.
انتهای پیام

  • منبع خبر : گلستان رسا