معاون صيد و بنادر ماهيگيري شيلات استان گفت: در سال صيادي 1401، صيادان گلستاني 1223 تن انواع ماهيان استخواني از جمله سفيد، كفال، كپور و ... را از آبهاي استان صيد كردند.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ محسن یحیایی اظهار کرد: امسال صیادان استان توانستند در سال صیادی ۱۴۰۱ ، ۱۶۷ تن ماهی سفید، ۶۱۵ تن ماهی کفال، ۳۷۴ تن ماهی کپور، ۱۹ تن ماهی کلمه و ۴۷ تن سایر گونه ها را از آبهای استان صید کنند.

وی با اشاره افزایش صید ماهی در آبهای استان خاطر نشان کرد: خوشبختانه در فصل صید امسال شاهد رشد ۳۷ درصدی صید ماهیان استخوانی در آبهای استان بوده ایم.

یحیایی با بیان اینکه یکی از مسئولیت های صیادان و ناظران پره استان جلوگیری از صید بچه ماهیان خاویاری است تصریح کرد: در فصل صید ۱۹۳ قطعه بچه ماهی خاویاری غیراستاندارد حاصل از صید ضمنی که در تور صیادان اسیر شده بودند، در دریا رهاسازی شد.

وی افزود: همچنین تعداد ۹ قطعه ماهیان خاویاری استاندارد نیز از سوی صیادان پره به مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی شهید مرجانی تحویل داده شد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان در پایان با اشاره به نقش ناظرین پره گفت: در مدت زمان صید ۱۹ کارشناس و ناظر در فعالیت های صید و صیادی به جهت نظارت بر رعایت استانداردهای صید در کنار صیادان حضور داشتند.

انتهای پیام