ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان گفت: با رعایت حرمت ماه مبارک رمضان و رفاه حال مسافران و گردشگران مصوبه ای ابلاغ شده است.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ محمد جواد ساوری یکشنبه ۱۳ اسفند ماه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان اظهار کرد: گزارش اقدامات و برنامه‌های دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر در این جلسه نشان از آمادگی و تلاش استان برای میزبانی مطلوب از هم‌وطنان در ایام سفرهای پایان سال و نوروز ۱۴۰۳ دارد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان افزود: در اولین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر ویژه نوروز ۱۴۰۳ بیش از ۳۵ مصوبه مرتبط با شرح وظایف کمیته‌های چهارده‌گانه ستاد به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ و پیگیری شد.

وی گفت: زیباسازی شهرها و جلوگیری از عملیات عمرانی از ۱۵ اسفندماه، تعیین کشیک‌های صنوف ارائه‌دهنده خدمات به هم‌وطنان از جمله بانک‌ها، نانوایی‌ها، داروخانه‌ها، تأمین سوخت لازم در جایگاه‌های عرضه سوخت و مراکز خدمات‌رسانی عمومی، استقرار کیوسک راهنمای مسافران در مبادی ورودی شهرها، تشدید نظارت بر مراکز و صنوف اراده دهنده خدمات به هم‌وطنان ازجمله مصوبات جلسه ستاد است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به ابلاغ ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور درباره سفرهای پایان سال و نوروز ۱۴۰۳ که امسال مصادف با ایام ماه مبارک رمضان است، مصوبه شورای فرهنگ عمومی منشور فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر استان است.

ساوری در ادامه بیان کر‌د: در این مصوبه نحوه عملکرد در چارچوب مشخص و با رعایت حرمت ماه مبارک رمضان و رفاه حال مسافران و گردشگران تعیین شده است.
وی تأکید کرد: با توجه‌ به تقارن ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروز، پذیرایی از مهمانان با افطار ساده در مراکز بین‌راهی، بقاع متبرکه اجرایی خواهد شد و اجرای برنامه‌های فرهنگی و آیین‌ها و رسوم مذهبی این ماه از برنامه‌های دستگاه‌های فرهنگی عضو ستاد برای تعطیلات پایان سال و نوروز ۱۴۰۳ است.

وی همچنین گفت: ستاد اجرایی خدمات سفر در تلاش است تا با برنامه‌ریزی برنامه مذهبی و محفل انس با قرآن، نوروزگاه و جشنواره‌های روستایی با حفظ و رعایت شئون ماه مبارک رمضان و با همکاری اداره‌کل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط فضایی مناسب را متناسب با این ایام در استان برای هم‌وطنان فراهم سازد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در ادامه گفت: دستگاه‌های مربوطه به‌منظور رفاه حال مسافران و راهنمایی بهتر هم‌وطنان چادرها و کمپ‌های خدمات‌رسانی از جمله امداد و نجات، راهنمایی مسافران، نیروی انتظامی و غیره در طول مسیرهای استان و ورودی شهرها بر پا خواهند کرد.

وی تصریح کرد: یکی از وظایف اصلی دستگاه‌های اجرایی ستاد خدمات سفر در ایام پیک سفرها تشدید بازدیدهای نظارتی و اکیپ‌های سلامت از بخشهای مختلف ارائه‌ دهنده کالا و خدمات به مسافران و گردشگران ازجمله مساجد، سالن‌های ورزشی، مدارس، جایگاه عرضه سوخت، رستوران‌ها، هتل‌ها و تفرجگاه‌ها، اماکن بهداشتی و غیره است که این امر با یاری دستگاه‌های مرتبط ستاد اجرایی خواهد شد.

همچنین در این نشست، مدیران کل و نمایندگان دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان به تشریح مهم‌ترین برنامه‌های دستگاه‌های متبوع برای نوروز ۱۴۰۳ و ماه مبارک رمضان پرداختند.

انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا