معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون ساخت ۳۸۲ هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی آغاز شده، از این تعداد، ۲۱۰ هزار واحد به بهره برداری و ۱۷۲ هزار واحد در دست اجرا است و از پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ مجید جودی شنبه در حاشیه مراسم متمرکز بهره برداری از پروژه های دهه فجر بنیاد مسکن گلستان، اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون ساخت ۳۸۲ هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی آغاز شده، که خوشبختانه از این تعداد، ۲۱۰ هزار واحد به بهره برداری  و ۱۷۲ هزار واحد در دست اجرا است و از پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی برخوردار است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور افزود:  امیدواریم با برنامه ریزی های لازم ۱۰۰ هزار واحد مسکونی تا پایان سال‌جاری به اتمام برسد بطوری که عملا تا پایان سال ۱۴۰۲ تعداد ۳۱۰ هزار واحد مسکونی تحویل دهیم.

وی گفت: در سال‌جاری هم ۳۵۰ هزار واحد مسکونی دیگر از محل اعتبارات سال ۱۴۰۲ساخت آن آغاز می شود و تا پایان دولت سیزدهم، واحد های مسکونی ما از یک میلیون واحد عبور کند.

جودی تصریح کرد: شاهد افزایش تسهیلات مسکن روستایی از ۱۰۰ میلیون به ۲۰۰ میلیون تومان در سال گذشته و امسال هم از ۲۰۰ میلیون به ۳۵۰ میلیون تومان ارتقا بودیم، بطوری که افزایش سقف تسهیلات از سال شروع برنامه در سال ۸۴ تا امروز بی سابقه بوده که نشان دهند توجه دولت به مسکن روستاییان است.

وی در ادامه بیان کرد: امید است با حمایت دولت تا پایان سال ۱۴۰۵، ۷۵ درصد واحد‌های مسکونی روستایی را مقاوم کنیم.

وی در رابطه با ضمانت تسهیلات ساخت مسکن روستایی بیان کرد: خوشبختانه شبکه بانکی اهمیت ویژه ای برای ساخت مسکن روستایی قائل بوده، بطوری که شاهد پرداخت ۹۳ درصد تسهیلات در این بخش بودیم، یعنی بانک برای ۱۸۴ هزار واحد مسکن تسهیلات پرداخت کرده است.

جودی یادآور شد: اگر در مرحله دریافت تسهیلات فرد تضمین مورد قبول بانک را نداشته باشد، تسهیلات با ضمانت صفحه  زنجیره ای پرداخت می شود.

وی خاطر نشان کرد: در مناطق روستایی ۵ میلیون و ۶۰۰ واحد مسکن روستایی وجود دارد، که از سال ۱۳۸۴ تا ابتدای دولت سیزدهم ۴۹ درصد آن مقاوم سازی و در دولت سیزدهم از سال گذشته تا امروز حدود ۵۴ درصد مقاوم شده اند.

وی همچنین گفت: ۷۰ درصد واحد‌های مسکن روستایی تا پایان سال ۱۴۰۵ مقاوم سازی می شود و تا پایان سال ۱۴۱۰ تمام واحد های مسکونی ایمن می شود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور در پایان گفت: واجدین شرایط نهضت ملی در شهر ها که قصد برگشت به روستا را داشته باشند دولت زمینی را به مدت ۹۹ سال بصورت اجاره به آنها واگذار می‌کند و برای ساخت آن تسهیلات اعطا می کند.
انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا