فرماندار شهرستان گرگان گفت: کاهش جوانی جمعیت به عنوان یک خطر تمامی ابعاد اقتصادی، فرهنگی، دفاعی و اجتماعی جامعه را تهدید می کند.

گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ نادری فرماندار گرگان  شنبه ۲۹ مهر در جلسه ستاد جوانی جمعیت که با حضور ، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار، بخشداران، دهیاران و بهورزان و دیگر اعضای ستاد برگزار شد اظهار کرد: نرخ باروری کل از سن ۱۵ تا ۴۹ سالگی است و  نرخ جمعیت در بازه سال ۱۳۶۵ تا ۱۴۰۰ از ۶/۵ نفر به ۱/۵ درصد رسیده است.

وی افزود: خطرات سالمندی جامعه ، ایجاب می کند تمامی دستگاه ها سیاست های جمعیتی را رعایت کرده و از عواقب و پیامدهای منفی سالمندی آگاه باشند.

در ادامه با اشاره به اینکه رژیم منحوس صهیونیستی با هدف حکمرانی در جهان به شدت به خانواده و افزایش جمعیت اهمیت می دهد افزود: از جمله عواملی که جهان از پیری جمعیت می هراسد می توان به فروپاشی نظام تامین اجتماعی، کاهش نیروی کار و دفاعی و افزایش هزینه سلامت اشاره کرد.

فرماندار مرکز استان در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به کاهش نرخ جمعیت بنا به گفته مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تمامی دستگاه ها نسبت به جوانی جمعیت به وظایف خود عمل کنند و معتمدین و روحانیون و ریش سفیدان، جوانان را به امر ازدواج و فرزند آوری و  ایجاد پویایی در جامعه سوق دهند.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا